“Kutipan RM20 Juta Pun Blm Blik Modal”- Mawi B0ngkar Kos Sbnar Filem Mat Kilau Buat Rmai Trkejvt

Filem Mat Kilau Kebangkitan Pahlawan terus mencetvs fenomena dan mencatat rekod luar biasa apabila berjaya mencatat kutipan sebanyak RM1.8 juta pada hari kedua tayangannya.

Pada hari pertama tayangannya kelmarin, filem arahan Syamsul Yusof, 38, itu mencipta rekod sebagai filem epik tempatan pertama mencatat kutipan sebanyak RM1 juta.

Sehingga hari ini, filem terbitan Studio Kembara itu sudah mencatat kutipan hampir RM12 juta.

Video penjelasan Mawi ada dibawah sekali..

Syamsul berkata, dia bersyukur dan bangga apabila filem tempatan mendahului kutipan filem luar negara.

“Alhamdulillah untuk segalanya. Filem Melayu kita berjaya mengenepikan filem luar dan Hollywood antarabangsa. Dan itu, kamu harus berbangga. Tahniah kepada semua pasukan produksi saya,” katanya.

Menurut Syamsul, itu adalah rezeki daripada Allah selain kerja keras yang sudah ditunjukkan semua pelakon dan pasukan penerbitan sepanjang proses penggambaran.

“Kita juga hebat dan mampu bersaing dengan filem Hollywood lain. Kita mampu bersaing dengan dengan orang lain dalam apa juga bidang.

Mat Kilau bukan saja pecah rekod pembukaan hari pertama malah mengetepikan filem Hollywood lain yang sedang ditayangkan di Malaysia,” katanya.

Filem Mat Kilau Kebangkitan Pahlawan yang sebelum ini ‘diperam’ seketika tayangannya selama dua tahun aklbat penvlaran Cvd-19 dibintangi barisan pelakon hebat

seperti Datuk Adi Putra, Beto Kusyairy, Fattah Amin, Ellie Suriaty Omar, Farah Ahmad dan pelakon aksi terkenal Indonesia bertaraf Hollywood, Yayan Ruhian.

RM12.2 juta pada hari keempat tayangan

GSC Cinemas mengumumkan filem Mat Kilau mencatat RM12.2 juta pada hari keempat tayangan, semalam.

Filem itu sekali gus mengatasi kutipan filem Jurassic World dan Top Gun Maverick yang turut ditayangkan di Malaysia ketika ini.

Pengarah filem Mat Kil4u, Syamsul Yusof menganggap kutipan yang dicapai setakat ini adalah luar biasa.

“Melihat kepada senario untuk filem Mat Kilau, kebanyakan ulasan daripada masyarakat yang belum dan sudah menonton mereka memberikan komen dan maklum balas yang sangat positif. Saya sangat bersyukur sebagai penulis filem ini juga kerana mereka menerima baik naskhah epik yang mengangkat tokoh Melayu kita iaitu Allahyrham Mat Kilau.

“Jadi ini satu usaha bersama bukan saja saya sebagai pengarah, pelakon, pasukan dan penerbit, tapi juga disokong kuat oleh penonton Malaysia sendiri. Jadi kita sama-sama harus berbangga dengan kejayaan ini dengan kutipan pada saya luar biasa.

“Jadi kalau mengikut komen dan buah mulut orang, insya-Allah kutipan filem ini akan terus bertambah,” katanya kepada Harian Metro.

Tidak hanya dalam kalangan peminat, filem Mat Kil4u turut mendapat pujian penggiat filem tanah air seperti Datuk Afdlin Shauki.

Filem terbitan Studio Kembara itu menampilkan barisan pelakon hebat seperti Datuk Adi Putra, Beto Kusyairy, Fattah Amin, Yayan Ruhan, Johan As’ari dan ramai lagi.

“Kutipan RM20 Juta Pun Belum Balik Modal”- Mawi

Dalam video di bawah Mawi ada buat penjelasan penuh tentang keuntungan atau perbelanjaan sebenar dalam penghasilan sebuah movie. di sini mawi memberi contoh bagi filem Mat Kilau dengan menyatakan bahaya keuntungan RM20 juta pun juga masih belum balik modal. lihat video penuh dibawah..

Lihat Video:

Sumber: Metro

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jgn Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

Pihak kami tldak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*