Ini Kata2 Ustz Azhar Buat Ramai Setuju

Baru-baru ini kec0h di media sosi4l apabila seorang lelaki mengeluarkan pertanyaan berbavr penghinaan terhadap agama sehingga menimbulkan kem4rahan ramai.

Pun begitu, seorang lelaki dikenali sebagai Muzil Juling akhirnya membawa padah apabila dirinya dibelal4sah oleh sekumpulan individu yang dikatakan berang dengan perbuatannya itu.

Video penjelasan Ustaz Azhar ada di bawah sekali..

Menerusi video yang dimuat naik oleh pendakwah selebriti PU Syed, lelaki berkenaan dilihat mengal4mi pend4rahan di bahagian muka.

Malah, kedengaran juga suara beberapa individu memberi am4ran kepadanya supaya tidak mengulangi perbuatan tersebut selain meminta lelaki tersebut pergi ke balai p0lis.

Perkara itu disahkan Ketua P0lis Daerah Serdang, Asisten Komisioner A.A Anbalagan hari ini.

Menurutnya, suspek berusia 39 tahun itu dit4han di sebuah rumah di Batu 8, Bukit Kuchai Puchong kira-kira jam 12.30 tengah hari.

“K3s dislasat di bawah Sksyen 298 A Kanvn Kes3ksaan dan Sksyen 233 Akt4 Komunikasi dan Multimedia 1998,” katanya dalam kenyataan hari ini.

Jelasnya, p0lis turut menjalankan slasatan terhadap individu yang dikatakan membel4sah svspek dalam video terbabit.

Beliau turut menasihatkan orang ramai agar tidak mengambil sebarang tlndakan di luar batasan undng-undng.

“Beri pihak p0lis jalankan slasatan,” katanya.

Difahamkan k3s dislasat oleh Unit Slasatan Jenyh Terkelas (USJT), Jabatan Slasatan Jenyh Bukit Aman.

Terdahulu, tular satu video menghlna Islam di laman sosi4l menunjukkan seorang lelaki didkwa menghlna Allah dan Nabi Muhammad SAW dengan kata-kata makian.

Dalam video berdurasi 36 saat itu, lelaki berkenaan juga didkwa menc4bar orang Melayu dan Islam supaya bertemu dengannya.

“Hlna Islam, semb9yan semua, geng-geng yang berNG0, berslogan. Aku nak korang try dengan aku, jumpa terus bnvh, jangan cakap banyak,” katanya dalam video tersebut.

Sementara itu, dalam satu lagi video berdurasi 27 saat yang tular, lelaki yang sama dilihat berlvmuran drah dipercayai dipukul beberapa pihak yang tidak berpuas hati dengan kenyataan yang dikeluarkan.

Lelaki tersebut turut memuat naik satu lagi video berdurasi 26 saat meminta maaf selepas dipercayai dipvkul.

“Aku tak salahkan mereka semua, aku faham. Sebenarnya aku nak tuju, mungkin aku tersalah buat, tak sepatutnya aku buat macam tu.

“Aku harap yang dekat luar tu tak buat macam ini lagi,” katanya.

Seorang lelaki yang didkwa menghlna agama Islam dengan melabelkan Nabi Muhammad, Allah dan Islam dengan perkataan kes4t sudah dit4han p0lis sebentar tadi.

Ketua Polis Daerah Serdang, Asisten Komisioner A.A Anbalagan berkata, svspek yang berusia 39 tahun itu dit4han kira-kira jam 12.30 tengah hari.

“Suspek ditangkap di sebuah rumah di Batu 8, Bukit Kuchai, Puchong oleh pasukan dari Unit Slasatan Jenyah Terkelas (USJT), Bukit Aman,” ujarnya.

Jelasnya, k3s dislasat dibawah Sksyen 298A Kanvn Kesksaan dan Sksyen 233 Akt4 Komunikasi dan Multimedia (AKMM) 1998.

Terdahulu, menerusi video tul4r berdurasi 36 saat, lelaki tersebut menc4bar pertubuhan badan bukan kerajaan (NG0) agar terus membvnuhnya atas kelantangannya bersuara.

Dia mencbar agar terus berjumpanya dan membvnuhnya serta tidak perlu bercakap banyak.

Suspek turut menghlna Nabi Muhammad, Allah dan agama Islam dengan perkataan kes4t dan kurang ajar.

Ini penjelasan Ustaz Azhar Idrus bagi hvkum orang yang menghlna nabi, agama..

 

Sumber: Kosmo

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jgn Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

Pihak kami tldak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*