Anak buah reb4h ketika k4wad, bapa saudara berkaki ayam bantu bangun semula

Sejak petang tadi, gambar-gambar seorang lelaki warga emas berlari mendapatkan anak saudaranya yang reb4h ketika berada dalam perbarisan kawad untuk Hari Penguat Kuasa Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna (KPDNHEP) di Maktab Penj4ra Kajang tular di media sosi4l.

Tvlar dan buat ramai seb4k

Gambar menyentvh hati yang dikongsikan oleh Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna, Datuk Seri Alexander Nanta Linggi itu mendapat perhatian banyak pihak sehingga ramai yang akui seb4k melihat momen bersejarah tersebut.

Rupanya bapa saudara yang berlari kaki ayam

Merujuk kepada laporan dari Berita Harian, ramai yang menyangkakan bahawa lelaki yang rebah adalah anak kepada warga emas terbabit namun sebenarnya adalah anak saudara yang sudah kematlan orang tua dikenali sebagai Nik Mohd Asdhar .

Dapat dilihat yang bapa saudara kepada Nik Mohd Asdhar berlari tanpa memakai kasut demi men4mpung tubuh pemuda itu yang beberapa kali reb4h sewaktu perbarisan sebelum bantuan perubatan tiba.

Memang ramai seb4k

Seorang pengguna Facebook  dikenali sebagai Hidayatul Hannani yang turut berada di lokasi perbarisan juga sempat berkongsi video ketika situasi cukup sebak itu berlaku sehingga membuatkan ramai yang bergenang air mata.

Sudah kehil4ngan ibu bapa sejak kecil

Dalam pada itu, Ketua Pemuda UMN0, Datuk Dr  Asyraf Wajdi Dasuki memaklumkan di laman Facebook miliknya dengan meluahkan rasa tidak sangka bahawa pemuda yang rebah itu adalah anak angkatnya yang kini sedang bertugas di KPDNHEP Tawau, Sabah.

Menurutnya, Nik Mohd Adhar telah kehilangan orang tua sejak di bangku sekolah lagi dan warga emas yang memapahnya sewaktu pltam adalah bapa saudara yang dikenali sebagai Abdul Aziz Ya’acob.

Tambahnya, beliau baru sahaja menghubungi Nik Adhar yang difahamkan kurang sihat sewaktu perbarisan tersebut.

Semoga Allah S.W.T memberikan kesembuhan kepada Nik Muhd Adhar dan ribuan penghargaan kepada bapa saudara yang sangat mengasihi dirinya.

Sumber: Berita Harian (Mahani Ishak), Facebook Alexander Nanta LinggiDr Asyraf Wajdi DusukiHidayatul Hannani

Via omm

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*