Semasa 9Bulan selalu Tinggal Kunci Rumah Pada Jiran, Rupanya ini yang ibunya rasa

Penantian dari bulan ke bulan akhirnya terjawab
mengenai kehilngan seorang pekerja offsh0re ketika dalam perjalanan ke tempat kerja
di Kemaman, Terengganu dari rumahnya di Pasir Gudang, Johor.

Semuanya bermula apabila seorang warga emas telah ternampak bumbung sebuah kereta dipercayai tenggel4m di Sungai Apl-Apl, Pekan.

Ditemui mash dalam baju c0verall namuncuma tinggal rangka Rupa-rupanya, kend3raan jenis MPV Grand Livina tersebut merupakan kereta dinaiki saudara Muhammad Iman Aqmar Dzulkarnain yang dilap0rkan les4p 9 bulan sebelum ini.

Ketika ia dibawa naik ke daratan, Allahyrham ditemui masih dalam berbaju coverall namun hanya tinggal rangka.

Kad-kad lain berkaitan pengenalan diri dan pengesahan tempt kerja juga turut dijumpai bersama.

Keluarga pernah lalu jalan beberapa kali nak cari Aqmar tapi gagal Menurut ahli keluarga terdekat, penemuan Allahyrham begitu melegakan terutamanya buat si ibu.

Malah sebelum itu, mereka juga pernah beberapa kali melalui jalan sama dan berusaha mencari keberadaan Agmar namun ggal.

Setiap kali keluar rumah untuk berjalan jauh mesti tlnggalkan kunci rumah kat jiran Lebih sedlh lagi, sepanjang itu juga ibu kepada Allahyrham iaitu Azmawati Abd Kadir sering sahaja menipkan kunci rumah kepada jiran jika ingin keluar beri4lan jauh.

Dia risau dan bersedia jika si anak bakal pulang ke rumah sewaktu ketiadaannya.

Penantian dvka seluruh keluarga terhadap kehilngan mlsteri seorang pekerja ‘offsh0re’ selama lebih 9 bulan telah pun berakhir
semalam.

Siapa sangka penmpakan objek seperti bumbung kend3raan di dalam sungai oleh seorang peladang di Jalan Nenasi- Pekan, Pahang menjadi “asbab’
penemuan Allahyrham Muhammad man Aqmar.

Kenangan terakhlr Iman Agmar balik Johor sebab nak sambut birthday adik perempuan Kisahnya pernah jadi tumpuan ramai, susulan Iman Aqmar pulang ke kampung untuk menyambut ulang tahun kelahiran adik perempuannya.

Selain itu dia juga ingin menukar kend3raan daripada Proton Iriz kepada kereta Nissan Grand Livina, kerana rancang untuk bawa seis keluarganya bercuti di Kelantan pada November 2021.

Namun itulah kenangan terakhlr mereka bersama, sebelum Allahyrham gagal dikesan semasa dalam perjalanan pulang ke tempt kerja di Kemaman, Terengganu.

Doa setiap malam selama 9 bulan akhirnya termakbul, memang dia banyak kali lalu jalan ini
Berkat doa setiap malam selama 9 bulan, Asmawati Ab Kadir turut reda apabila hajatnya dimakbulkan untuk bertemu dengan anaknya semula dalam apa jua bentuk keadaan sekalipun.

Mengulas lanjut, dia sahkan jalan tepi sungai terbabit memang dilalui Allahyrham Iman Aqmar setiap kali pulang ke tempat kerja.

Sumber : kisah dunai

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jgn Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih
Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

Pihak kami tldak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.
Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*