“Saya Pernah Mkn Tisu..Isteri Tak Tahu..”-Datuk AC Mizal Kenang Zaman Suk4r Tapi Lain Pula Netlzen K0men

PERKONGSIAN pengacara terkenal Datuk AC Mizal mengenai kesempltan hidup yang pernah dial4mi sekitar 20 tahun lalu ketika menanti kelahiran anak pertama bersama isteri, Datin Emylia Rosnaida menjadi bahan jenaka dalam kalangan netlzen di media sosi4l.

Menerusi temu bual program #MHThrowback terbitan portal Media Hiburan, AC Mizal mendedahkan dia pernah terpaksa makan tisu bersama kuah roti canai untuk mengisi perut dan ia merupakan fasa sukar dalam hidupnya.

“Saya pernah cerita saya makan tisu bersama kuah roti canai orang. Isteri tidak tahu, bola waktu pagi rakan ajak pergi sarapan saya cakap tak apa, saya dah makan.

“Ini kisah benar. Kalau orang nak cerita fasal kesvsahan dengan saya, tak payahlah. Saya sudah lalui macam-macam,” katanya dalam temu bual yang dikendalikan Radin Era tersebut.

Antara k0men netlzen:

Tidak hanya dianggap lvcu, segelintir warganet menyifatkan kenyataan AC Mizal itu sebagai perkara tidak masuk ak4l.

Rata-rata sukar mempercayai perkongsian itu kerana menganggap ia mustahil dan tidak mungkin dilakukan oleh seorang individu seperti pengacara berkenaan.

Pun begitu, ada juga menyifatkan tlsu yang dimaksudkan oleh AC Mizal adalah roti tisu yang pada ketika itu harganya masih mampu milik.

“Kalau susah, tidak masuk kedai mamak. Kalau pergi sana semata-mata untuk makan tlsu. Mungkin ayat itu tergantvng dan nak tulis roti tisu.

“Rasanya roti tisu. Dia melawak, bersangka baik sahaja. Kami mlskin sangat pun dulu tak pernah makan tisu, paling-paling pun makan ubi,” tulis salah seorang netlzen di Facebook.

Dalam pada itu, terdapat juga netlzen yang berselroh bahawa menu tisu bersama kuah roti canai akan menjadi fenomena dengan perkongsian AC Mizal tersebut apatah lagi keadaan ekonomi negara ketika ini kurang baik.

“Persatuan restoran mamak sedunia telah bersepakat menambah satu lagi menu iaitu roti tisu. Menu tersebut laku keras.

“Kuah pun boleh pilih, susu atau keju meleleh, kari kambing… ikut selera masing-masing,” tulis netlzen.

Tembu bual yang dibuat pada April tahun lalu itu tular di media soal selepas portal berkenaan berkongsi semula artikel dan video berkenaan di Facebook pada Sabtu lalu.

Dalam video berkenaan, AC Mizal turut berkongsi tentang perjalanan kariernya sebagai penyanyi rap bersama kumpulan 4U2C selain pengelibatannya dalam bidang lakonan.

Komen netlzen:

Hmmm..macam family saya dulu la dato. Nak makan pun sus4h. Tong gas pun tak mampu nak beli. Last2 kami adik beradik bersepakat untuk order KFC dan domino pizza…

Aku penah gk susah…rumah dinding buluh atap nipah..susah2 aku xpernah mkn tisu..hbis leceh nasi gaul air g4ram tu caya la..mmg pnah lalui..n ramai ada pngalaman cmni..

Mengarutlah. Bpk dia pegawai tinggi polis xkn sampai makan tisu. Aku ni anak B40, hidup merantau sorg diri mmg pernah susah sampai nk makan takde duit tp takde lah sampai makan tisu

Agaknya dia nak luah masa tu susah sangat , sebab nak beri anak2 nafkah pun x mampu beri banyak, dia nak makan nasi pun susah makan lah tisu..

Sumber: Mstr

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jgn Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

Pihak kami tldak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*