9 bulan Menghil4ng.. “Rupanya Zalina Azman pernah berkahwin dengan orang UK?”

SELEPAS kec0h kelibat Zalina Azman dilihat di sebuah premis telephone bimbit, menerusi rakaman litar terttup (CCTV) seorang wanita mirip bekas personaliti televisyen TV3 itu memasuki sebuah premis.

Menerusi rakaman itu, kelihatan wanita berpakaian serba hitam berjalan masuk di premis sambil membawa dua buah beg.

Menerusi satu posting dari akaun fb Ainul Mustafa, beliau turut berkongsi cerita yang sama.

Melihat kelibat seakan Zalina Azman pada Rabu 20/7 di sebuah stesen minyak yang berada di shah alam.

Baca sedikit perkongsian beliau, ketika singgah sebentar selepas menghantar anak beliau ke sekolah.

“Zalina Azman ke yang saya nampak hari tu?”
menurut beliau “Tengok video ni dia cakap bukan. Orang gel4ndangan. Ini cerita saya jumpa orang ni hari Rabu 20.7. 2022 kat Petronas Sek 6 Shah Alam”

“Cakap kat suami jom p toilet Petronas Sk 6.Sampai sana toilet berkunci dan ada orang kat dalam. Oklah tunggu je la. Masa saya nak tunggu tu ada abang Petronas tanya “nak masuk ke? Ni ada orang kt dalam dah lama”

Sambil dia pegang kunci. Mungkin stand by nak buka toilet tu. Pekerja Petronas ketuk pintu tapi senyap. Saya pun cakap takpa saya tunggu. Orang tu saklt perut kot.

Tunggu beberapa minit , tak dengar pun bunyi apa apa.senyap je. Kemudian pekerja Petronas datang lagi

“Dia belum keluar ke? Sudah lama kat dalam dari jam 6 ”

Saya pun dah mula risau “U check takvt dia pengs4n ke “Pekerja tu ketuk lagi”

“Dan seorang wanita keluar. Bawa 2 bag besar macam dalam dalam video ni. Wanita pakai jubah ke dress wanita hitam. Rambut panjang tapi dia ikat.”

“Sangat kurus. Muka cengkvng. Bibir letak lipstik merah tapi still nampak pen4t, puc4t lemah Bag dia bag berjenama. Bukan gelandangan kalau ikut pendapat saya. Baju dia pun nampak mahal”

“Kalau lah betul Zalina Azman, syukur dia masih hidup. Tapi mungkin saklt. Nampak tak sihat sangat.Dan kalau betul beliau harap cepatlah dijumpa balik ke pangkuan keluarga. Mungkin boleh minta cctv Petronas Sek 6 hari Rabu antara 7-7.30 pagi.

Kamal Affandi percaya Zalina tak jauh

” Ramai yang tok0k tambah konon ZaIina dicuIlk bunlan, makhIuk aslng atau UF0..”

Demikian kata-kata penganalisis jnyah, Kamal Affandi Hashim yang percaya ZaIina Azman, 58, masih berada dalam lokasi berdekatan.

Menurut Kamal Affandi, dia percaya ZaIina berada dalam parameter lokasi terakhir beliau dilihat termasuk tempat yang memberi makna tertentu kepada dirinya, berdasarkan maklumat vir4l yang mendkwa bekas personaliti TV3 itu ditemui.

Tambahnya, apa sahaja kemungkinan boleh berlaku ke atas ZaIina termasuk dalam aspek kesihatan atau terjadi sesuatu ins1den yang membawa kepada kehiIangannya.

Kemungkinan faktor kesihatan diambil kira

” Hendak menebak subjek diIarikan orang lain, kita tidak boleh cakap. Apa sahaja kemungkinan boleh berlaku termasuk faktor kesihatan subjek (ZaIina).

” Kemungkinan subjek ada pnyaklt tertentu juga sukar dipastikan.

” Kemungkinan berlaku inslden di mana beliau terhantuk sesuatu objek hingga hiIang ingatan atau amnesla sama ada secara kekal atau sementara.

” Tetapi seperti dkwaan yang tul4r sebelum ini, ciri lain dan apa yang dipakai subjek perlu dilihat secara p0sitif sehingga ada penemuan bertentangan.

” Cuma hingga sekarang, orang yang dicari belum ditemui. Jadi, tak boleh beri macam-macam spekvIasi.

” Disebabkan maklumat yang kabur, itulah puncanya sesetengah k3s di mana ramai yang tok0k tambah konon wujud cerita mist1k seperti dicuIlk bunlan, makhIuk aslng atau UF0 di ruang udara… Itu sudah jadi k3s lain,” katanya.

Puncanya banyak sebab antaranya…

Kamal Affandi berkata, secara umum Iaporan kehiIngan individu berpvnca banyak sebab.

” Ada yang hiIang kerana meIarikan diri daripada sesuatu perkara atau tndakan, hiIang ingatan dan cubaan meIupakan sesuatu.

” Ada juga yang hiIang kerana menjadi mngsa penjn4yh.

” Tidak ketinggalan, ada yang menghiIangkan diri atau diIaporkan kehiIangan itu kerana memilih untuk tidak ditemui atau dikesan.

” Ini atas sebab mungkin tidak mahu menjadi beban orang lain.

” Ada juga kes hiIang yang berpvnca subjek mengalami penurunan fungsi (degenerat1f) pada seI s4raf termasuk ot4k. Contohnya, ny4nyuk atau pelupa.

” Subjek ini ada kalanya tampak normal macam orang lain, tapi sebenarnya mengal4mi situasi atau pnyaklt seumpama itu,” katanya.

Kamal Affandi mengakui kehiIngan ZaIina mengejvtkan ramai pihak.

” Apa yang saya boleh katakan dari tarikh dia diIaporkan hiIang, iaitu sejak November tahun lalu, siri tndakan dilakukan pihak berkuasa amat konsisten dengan protokalnya.

Tidak ke luar negara dan tidak terima rwatan di mana-mana hspital

” Seperti yang kita baca dalam Iaporan akhbar dan portal, ZaIina tidak melakukan pergerakan ke luar negara atau menerima rwatan perubatan di mana-mana hspital.

” Malah, nombor telefon tidak aktif sejak diIaporkan hiIang. Hasil slasatan diperoleh menunjukkan p0Iis melakukan pelbagai usaha untuk mengesan ZaIina.

” Ini termasuk saling bertukar maklumat dengan pelbagai agensi seperti Jabatan Imigresen, Kementerian Kesihatan, Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) dan syarikat telekomunikasi,” katanya.

Kamal Affandi berkata, kanak-kanak berumur 12 tahun ke bawah diberi perhatian khusus berbanding orang dewasa setiap kali berdepan k3s kehiIangan orang awam.

Antara tindakan diambil termasuk mewujudkan sistem am4ran, NUR (National Urgent Response) Alert bagi memastikan kanak-kanak mendapat perlindungan daripada pengabalan, kegan4san dan ekspI0itasi.

” Daripada 991 kanak-kanak yang diIap0rkan hiIang sejak 2010 hingga April lalu, hanya sembilan orang belum ditemui.

” Kes kanak-kanak yang tidak ditemui itu contohnya hiIang di hutan, jatvh sungai dan macam-macam lagi,” katanya.

Gambar – keadaan rumah Zalina dalam keadaan sepi dan terbiar

Sebab kenapa PoIis tak hebahkan awal2

Menjawab isu dibangkitkan berhubung masa diambil p0lis untuk menylasat kehiIangan ZaIina, Kamal Affandi percaya dan yakin P0lis Diraja Malaysia (PDRM) sudah melakukan yang terbaik.

” Pada akhirnya, nyawa yang hiIang itu paling utama. Banyak tapisan dan prosedur yang dilakukan pihak berkuasa dalam menangani k3s seumpama ini.

” Kalau dihebahkan awal tanpa usul periksa atau semakan tepat, ia boleh membah4yakan nyawa insan yang hiIang itu.

” Pihak berkuasa tidak boleh bertndak atas desakan atau gesaan orang ramai. Sebaliknya, nyawa mngsa yang jadi keutamaan.

” Saya percaya dan optimis pihak berkuasa sudah melakukan terbaik.

” Malah, apa yang diIaporkan media berhubung tindakan p0lis itu hanya sebahagian yang dikongsi secara terbuka.

” Hakikatnya, berdasarkan pengalaman saya, p0lis buat lebih daripada itu,” katanya.

KehiIangan ZaIina atau nama sebenar, ZaIina Shaharah Azman hangat diperkatakan selepas tersebar berita polis menerima Iaporan anak lelaki ZaIina, Mikhael, 33, berhubung kehiIangan ibunya pada 29 November tahun lalu.

ZaIina diIaporkan hiIang selepas Mikhael gagal menghubunginya sejak 24 November 2021 bagi memaklumkan bapanya dimasukkan ke hspital.

Dalam pada itu, Wartawan dedah Zalina Azman pernah berhakwin dengan orang UK..

Video

Sumber:bharian

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.
Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*