Ustaz Tahfiz Munculkan Diri Buat Penjelasan

Di media soslal hari ini, tul4r rakaman video memaparkan sekumpulan lelaki membuat kac4u dengan membel4sah pelajar tahfiz.

Dapat dilihat seorang lelaki tanpa memakai baju memanggil seorang pelajar keluar. Dia kemudian menengklng sebelum menendng dan menmpar pelajar itu.

Ustaz menerima empat jahltan di mata kanan dan tangan ced3ra serta badan leb4m selepas diser4ng lima lelaki di sebuah pusat tahfiz di Jalan Cheneras, di sini, kerana tidak berpuas hati soal pembayaran makanan.

Dalam kejadian jam 5.10 petang semalam, svspek berusia 30-an bersama seorang pelajar tahfiz pergi ke pusat tahfiz itu yang mana tiga orang menyerng mngsa berusia 30-an yang ditugaskan menjaga pusat terbabit.

Pada 11 OGOS 2022 jam 1843 bertempat di Balai P0lis Kuala Lipis, satu lap0ran p0lis telah dibuat oleh 1 (L) Melayu berkaitan pengadv dan tenaga pengajar pusat Tahfiz

Darul Fikri AlMahmudiah, Jalan Cheneras, LIPIS telah dipkvl oleh 5 sspek yang tidak dikenali.

Ringkasan Lap0ran

Pada 11 OGOS 2022 jam lebih kurang 1710 semasa berada di pusat Tahfiz Darul Fikri AlMahmudiah, Jalan Cheneras, 27200 Kuala Lipis, pengadu telah didatangi oleh enam lelaki

yang menaiki 1 motokar jenis, Suzuki Dmax warna perak. Enam lelaki tersebut telah turun kereta dan salah seorang daripada mereka telah bertanyakan mengenai ustaz yang menjaga tahfiz ini.

Ustaz MUHAMMAD ZULHAFIZ bin MOHD RASID telah dipvkul oleh 2 daripada lelaki tersebut dengan cara menvmbuk berkali-kali ke arah muka ustaz setelah ustaz tersebut mengaku sebagai penjaga di Maahad Tahfiz.

Kemudian salah seorang daripada mereka turut bertanya siapa yang berumur 18 tahun. Pengadu telah mengangkat tangan dan ditmpar sebanyak dua kali di muka dan

kemudian diterj4ng di bahagian perut sebanyak sekali oleh lelaki tersebut yang menduh pengadv memvkul anak saudaranva yang dikenali sebagai ADAM.

Salah seorang daripada lelaki tersebut turut membuat rakaman video berkaitan kejadian ini.

Hasil Slasatan

Hasil slasatan awal mendapati k3s ini berpnca daripada ketidakpuashatian bapa saudara kepada penuntut pusat tahfiz tersebut bernama ADAM yang didkwa telah dibvli oleh UMAR NAUFAL bin AZMAN.

ADAM yang berumur 12 tahun merupakan penuntut di pusat Tahfiz Darul Fikri AlMahmudiah, Jalan Cheneras mengadv telah dibvli kepada bapa saudaranya.

Sspek seterusnya menuju ke tahfiz bersama rakan-rakan dan mengambil tndakan memkul pengadv dan penjaga tahfiz. Ulasan

Pengadv yang merupakan ketua pelajar di Madrasah tersebut telah membuat panggilan p0lis selepas kejadian itu berlaku. Pihak p0lis yang hadir ke tempat kejadian telah membawa

pengadv ke Balai P0lis Kuala Lipis untuk membuat lap0ran p0lis. Manakala Ustaz MUHAMMAD ZUL, Penjaga tahfiz telah dibawa ke H0spital oleh pengetua madrasah tersebut untuk rawatan.

Setakat ini, pengadv hanya mengalami keced3raan ringan manakala Ustaz MUHAMMAD ZUL ced3ra di bahagian muka aklbat kejadlan tersebut.

Sspek masih lagi belum dithan dan pihak Bahagian Slasatan Jenyh Daerah LIPIS masih menjalankan slasatan.

Kenyataan Pihak P0lis

Menurut Ketua P0lis Daerah Lipis, Superintenden Azli Mohd Noor, pvnca kejadian aklbat tidak berpuas hati dengan tenaga pengajar tahfiz berkaitan

pembayaran makanan di pusat tahfiz tersebut.

“Tiga svspek telah menyer4ng seorang ustaz dikenali sebagai Muhammad Zulhafiz Mohd Rasid serta seorang pelajar dikenali sebagai Umar Naufal Azman.

“Kejadian menyebabkan Muhammad Zulhafiz mengal4mi keced3raan di mata sebelah kanan, ced3ra di tangan dan leb4m di badan manakala pelajar tersebut mendapat.

keced3raan saklt di badan,” katanya.

Ujar Azli kejadian berlaku pada 11 Ogos 2022 kira-kira jam 5.10 petang di Pusat Tahfiz Darul Fikri Al Mahmudiah, Kuala Lipis dengan lima sspek bersama seorang

pelajar tahfiz telah pergi ke pusat pengajian tersebut.

Video:

Sumber: metro

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jgn Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

Pihak kami tldak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*