Ramai Per4san Sesuatu Pada R0snazirah

Ejen jualan k0smetlk, Rosnazirah Mohd Naim yang berjaya diselamatkan p0lis selepas dicvlik sekumpulan lelaki pada 13 September lalu di rumahnya di Tumpat, sesekali dilihat termenvng dan menangls seolah-olah terkenang pengalaman ketika dalam tah4nan sebelum ditenangkan ahli keluarganya. Difahamkan, wanita berusia 36 tahun itu tiba di Kelantan pada awal pagi hari ini dan keselamatannya dip4ntau pihak berkuasa

Sesekali Dia dilihat termenvng dan menangls seolah-olah terkenang pengalaman ketika dalam tah4nan sebelum ditenangkan ahli keluarganya.

Sebaik keluar dari kereta, wanita itu yang mengenakan bl4us warna biru gelap terus menerpa kedua ibu bapanya yang menunggu di pekarangan rumah dan menangls. Menurut Muhammad Zaki, mngsa mungkin mengal4mi tek4nan em0si dan pihaknya sudah menjalankan sesi kavnseling bagi mengur4ngkan tek4nan perasaan yang dial4mi mngsa.“K3s pencvlikan ini mendapat liputan melvas dan kita dengan bntuan semua pihak berjaya menyelmatkan mngsa dan membawanya pulang ke pangkuan keluarga dalam keadaan baik.

“S0al keselamatan mngsa selepas ini, keluarga perlu adakan perbincangan mengenai apa lngkah seterusnya kerana tidak semestinya bergantvng kepada pihak p0lis semata-mata.” katanya. Media sebelum ini melap0rkan, Ketua P0lis Negara Tan Sri Acryl Sani Abdullah Sani memaklumkan Rosnazirah berjaya diselamatkan susulan kedudukan mangsa berjaya dikes4n hasil bantuan dan kerjasama erat antara pihak berkuasa Thailand dan Jabatan Slasatan Jnyh (JSJ) Bukit Aman.

Beliau berkata, melalui kerjasama erat itu P0lis Diraja Malaysia (PDRM) dan P0lis Diraja Thailand serta perk0ngsian maklumat dan perlsikan berjaya mengenal pasti lokasi keberadaan wanita itu di Thailand.

Mngsa dibawa pulang ke tanah air Khamis lalu dan seramai tujuh lelaki tempatan dit4han dalam k3s berkenaan di tiga negeri iaitu Kelantan, Selangor dan Kuala Lumpur.

Dalam kejadian pada 13 September lalu, Rosnazirah dilarlkan sekumpulan lelaki dengan menaiki kereta jenis Toyota Vios. Terdapat penduduk memaklumkan melihat mngsa dibawa menaiki b0t ke Thailand sebelum kereta terbabit ditemui pada 10 malam.

Sumber:malaysiaku tercinta

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*