Ketika di Makkah Dia Sempat Beli..”- Ayah Nazihah Ded4h Hajat Arwh Anak Yang Tidak Kesampaian

Begitulah kisahnya mengenai seorang lelaki yang kematlan isteri dalam kemlngan di kilometer 45.7 Lebuhraya Utara Selatan arah Selatan di Kulai, Johor, pada Sabtu.

Menerusi rakaman tul4r, Muhamad Redzuan kedengaran sedang meravng ketika isterinya, Nurul Nazihah Kamalul Arifin berada dalam sebuah kenderaan terbkar.

“Allah, Allahuakbar. Yang, saya tak tinggal awak yang…Allah. Sumpah saya tak tnggal awak yang.

“Allahuakbar Itu bini saya bang… Allah Allah Allah,” jerlt Muhamad Redzuan tidak jauh dari kenderaan berkenaan.

Dalam pada itu, sahabat kepada Allahyrham Nurul Nazihah turut berkongsi coretan sayu menerusi Facebook sejurus kejadian berkenaan tul4r dan menggemp4rkan seluruh rakyat Malaysia.

Menurut pemilik Facebook Syafiq Shariff, mngsa yang senang disapa Azie baru sahaja pulang mengerjakan umrah, baru-baru ini.

“Mohon sedekahkan al-Fatihah buat sahabat saya Nurul Nazihah Kamalul Arifin yang baru sahaja kembali ke rahmatullah aklbat kemlngan di Highway Sedenak malam tadi.

“Arwh baru sahaja balik daripada umrah seminggu yang lepas. Sebelum arwh pergi ke umrah, arwh ada WhatsApp kami semua minta doa dipermudahkan urusan disana dan sekiranya ada nak sampaikan doa kat sana,” ujarnya.

Kota Tinggi: “Luluh hati saya bila tengok video kereta dinaiki Azi terb4kar,” kata Kamalul Arifin Ahmad, 66, bapa kepada Nurul Nazihah, 28, yang mavt dalam kemlngan tragls di Kilometer 45.7 Lebuhraya Utara Selatan arah selatan dekat Sedenak, malam tadi.

Kamalul Arifin berkata, ketika melihat rakaman video yang tular itu dia meng4lirkan air mata dan tidak sanggup meneruskannya sehingga habis apabila mendengar jerltan serta rintlhan menantunya, Reduan Jamil, 28.

“Hati saya luluh dan tubuh mengglgil apabila dimaklumkan Azi mavt selepas terper4ngkap dalam kereta yang terb4kar.

“Apabila dimaklumkan Azi dan suami terbabit kemlngan, kami sekeluarga menyangkakan kemlngan biasa.

“Namun apabila ahli keluarga menunjukkan video tul4r kereta dinaiki Azi m4rak terb4kar, lemah l0nglai badan saya, malah isteri (Saliah Hood, 56) paling sedlh kerana mereka berdua sangat rapat.

“Bagaimanapun perasaan saya dan isteri terubat apabila dimaklumkan pihak berkuasa memaklumkan jnzh Azi ditemui dalam keadaan duduk sempurna walaupun kereta dinaikinya h4ngus terb4kar,” katanya ketika ditemui di rumahnya di Kampung Lukut, Batu 4 di sini, hari ini.

Malam tadi tvlar video meny4yat hati seorang suami yang menjerlt dan merintlh memaklumkan isterinya berada di dalam kend3raan yang sedang m4rak terb4kar.

Dalam kemlngan ng3ri kira-kira jam 7.45 malam tadi itu, dua individu mavt dalam kenderaan yang terb4kar susulan kemlngan membabitkan lima kenderaan itu.

Ketika kejadian, Nurul Nazihah Kamalul Arifin, dipercayai terseplt di tempat duduk penumpang hadapan sementara suaminya berjaya ditarlk keluar dari kereta oleh orang awam.

Identiti seorang lagi mngsa dari kereta beraslngan masih belum dapat dikenal pasti.

Sementara itu, Kamalul Ariffin berkata, Azi yang juga anak keempat daripada lima beradik adalah seorang yang peri4ng, peramah dan suka menghiburkan keluarga.

Katanya, Azi juga seorang pemurah kerana setiap bulan akan membelikan pelbagai ub4tan untuk dirinya dan isteri tanpa g4gal.

“Azi enggan menerima wang yang diberikan sebaliknya meminta saya menyimpannya untuk keperluan lain.

“Sebenarnya kami empat beranak baharu pulang dari menunaikan umrah Rabu lalu. Itulah juga impian Azi kerana mahu berdoa bagi mendapatkan cahaya mata selepas tiga tahun berkahwin.

“Azi sangat gembira ketika di Makkah dan sempat membeli buah zurlat sebagai usaha mendapatkan anak,” katanya.

Beliau berkata, kali terakhir Azi menghubung dirinya dan isteri adalah dua hari lepas bagi memaklumkan dia dan suami akan pulang ke kampung.

“Saya terkil4n dan ralat, Azi pulang ke kampung dalam keadaan begini akhirnya,” katanya.

Sumber :omedia

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*