“Masa nak buat pembed4han tu saya berbel4h bagi, Tapi Suami.. “… Lana Nordin buka cerita Kenapa lakukan pembed4han

Pelakon berk0ntr0versi, Lana Nodin enggan melayan pr0v0kasi berhubung tindakannya melakukan pembed4han pada bahagian hidung di sebuah pusat perubatan terkemuka di Seoul, Korea Selatan, baru-baru ini..

 

Lana atau nama sebenarnya, Mazlina Hasan Nodin berkata, dia tidak terkesan dengan kec4man netlzen yang menyel4r perbuatannya kerana sudah mendapat keizinan suami..

 

“Kenapa saya nak takvt kec4man netlzen. Saya bukannya mengubah ciptaan Allah, sebaliknya saya merwat hidung aklbat kesan kemlngan yang dial4mi ketika berusia 17 tahun.
“Saya bukannya artis hip0krlt. Saya tahu ada ramai artis membuat pembed4han wajah, tetapi cuba berahsia..

 

“Apabila saya mendedahkan perkara ini dalam laman Instagram (IG), saya menerima banyak mesej peribadi termasuk selebriti yang berminat mengetahui k0s dan lokasi pembed4han dilakukan..

 

“Keputusan membuat pembed4han hidung di Korea Selatan didor0ng suami yang tidak suka melihat saya dikec4m berikutan kecac4tan dial4mi pada bahagian hldung,” katanya kepada BH Online.

Lana berkata, dia terlebih dahulu merujuk kepada p4kar agama berhubung isu pembed4han hidung itu.
“Mereka nyatakan apa yang dilakukan tidak salah kerana saya mahu mendapatkan raw4tan, bukannya mengubah ciptaan Tuhan,” katanya.
Mengulas k0s pembed4han jenis ‘rhin0plasty’ yang menel4n belanja sebanyak RM186,000 itu, pelakon drama Suamiku Lelaki Pend0sa itu berkata, ia disebabkan perkhidmatan terbaik ditawarkan h0spital berkenaan.
“Sejujurnya, saya takvt dengan jarum. Masa suami cadangkan saya buat pembed4han, timbul perasaan berbel4h-bahagi.

“Namun, suami meyakinkan saya bahawa pusat perubatan dicadangkan itu adalah yang terbaik, jadi saya mengikut sahaja. Pembed4han berjalan lancar dan mengambil masa selama lapan jam.

“Sebaik sedar, hidung sudah berbalvt. Saya sangkakan kesan kesakitan akan berlarutan, tetapi rupanya tidak.

“Memang tiada sebarang komplikasi berlaku, wajah pun tidak bengk4k. Sesuailah dengan nilai k0s dikeluarkan.
“Saya akan berada di Seoul dalam tempoh dua minggu lagi. Suami mahu saya berehat,” ujar ibu kepada sepasang cahaya mata ini..

 

Terdahulu, isteri kepada David Mckenzie memaklumkan pembed4han kali keempat dilakukannya menggunakan tul4ng rvsuk berbanding silik0n atau plastik kerana sering terkena jangkltan..

 

Sumber: BH Online (Farihad Shalla Mahmud)

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*