Re4ksi Anak Jahidah Nordin Menges0t Masuk Bilik & Cari Ibunya dapat perhatian ramai

“Bila letak Nufail kat rlba ibu dia, sebak nampak kakak meng4lirkan air mata.” Demikian re4ksi adik kepada Jahidah Nordin, wanita yang selamat melahirkan anak dalam keadaan k0ma secara oper4tion hujung tahun lalu gara-gara diani4ya oleh `suami durjan4′..

Malah difahamkan, sehingga kini tiada seorang pun waris sebelah pihak lelaki bertanya khabar apalagi menzlarahi 2 beranak tersebut..

 

 

Sejak dalam rahlm ibu lagi tak merasa makanan kecuali susu…dah bulan 10 berat tak cantik lagi, semoga Nufail membesar sihat..

Bakal genap setahun pada 3o November nanti, bayl bernama J Eshan Nufail itu semakin bijak dan sihat walaupun ketika dalam kandungan doktor maklumkan kakinya agak kecil. Selain kakaknya tidak pernah jamah apa-apa selain susu sepanjang koma dan terlantar atas katil, Fauziah Nordin turut rlsau memandangkan berat badan anak buahnya belum di tahap ideal lagi.

Sebak tengok Nufail menges0t masuk bilik Jahidah hari ni…dah tahu ya ibu duduk kat mana
Dalam waktu yang sama, kanak-kanak itu juga sangat aktif bergerak di sekeliling rumah. Terbaru, Fauziah akui sebak apabila melihat gelagat spontan Nufail yang pandai menges0t masuk ke dalam bilik ibunya. Tlndakan itu memperlihatkan naluri kuat anak buahnya, kerana seolah-olah tahu di mana kedudukan Jahidah Nordin tanpa dibantu oleh sesiapa.

Mungkin naluri dia dapat rasakan mak panggil, manalah tahu kan…”ibu, ibu adik datang ni”
Menjengah ke ruangan k0men, rata-rata netlzen turut sayv menyakslkan gelagat anak tvnggal Jahidah Nordin berkenaan. Dalam waktu yang sama, mereka turut mendoakan Nufail agar sihat membesar sekali gus dapat menjadi peneman setia serta pembel4 ibunya suatu hari nanti.

“naluri seorang anak pada ibu.terima kasih sis jaga anak soleh Nufail dgn baik.Allah je yang boleh balas jasa sis”. “ini anak yang bijak. besar nanti dia akan jaga dan menangkam ibunya nanti. Sis tolong jaga dengan baik ya. Besar pahala untuk sis dan family”. “sikit hari lagi berlari2 dia keluar masuk bilik tengkk ibu. moga menjadi pembela nasib ibu kamu sayang”.

Mei tahun lepas, Malaysia pernah dikejvtkan dengan kejadian melibatkan seorang wanita bernama Jahidah Nordin yang telah dianlaya `suami durjana’ walaupun ketika h4mil. Ramai turut berdvkacita dengan nasib menlmpanya, yang sehingga kini masih terl4ntar di atas katil. Difahamkan dia dan baylnya, Nufail kini dijaga sepenuhnya oleh waris keluarga Jahidah seperti adiknya.

Rezeki dapat jumps Fazura & Fattah Amin
Baru-baru ini, Fauziah Nordin berkongsi di laman Facebook mengenai kunjungan istimewa pasangan selebriti Fazura dan Fattah Amin ke rumahnya di Sendayan. Wanita berusia 4o tahun berkenaan akui, couple tersebut itu sangat merendah diri dan tidak kek0k berg4ul meskipun status mereka adalah figura terkenal. Fazura tak boleh nak masuk sebab dia dah sebak menangls kat luar bilik tak sanggup tengok keadaan kakJahidah.

Ketika mereka masuk ke dalam bilik untuk lawat Jahidah Nordin, Fazura dikhabarkan ggal meng4wal seb4k lantas menangls di luar. Ujar Fauziah, jiwanya seolah-olah terusik dan tidak sanggup melihat keadaan wanita mal4ng itu yang terlntar sekaligus tidak mampu lakukan apa-apa. Susulan itu juga, Fattah Amin kemudian pantas memujuk isterinya agar kuatkan hati dan semangat.

Alhamdulillah, Fazura dan Fattah memang baik sa ngat-sangat. Menjengah di ruangan k0men, rata-rata netlzen memberikan pujian buat pasangan tersebut yang disifatkan peramah dan baik hati. Tidak ketinggalan, ada yang turut berharap agar Jahidah kembali pulih dan sihat suatu hari nanti.

Memiliki penampilan yang cantik sebelum ini, kini sudah setahun lebih Jahidah Nordin, 43, kaku terl4ntar di katil aklbat menjadi mngsa keg4nsan rumah tangga menyebabkan wanita berkenaan k0ma. Adiknya, Fauziah Nordin, 40, memuatnaik gambar ‘throwback’ ketika majlis perkahwinan kakaknya itu di media soslal dua hari lalu dan rata-rata warganet memuji Jahidah seorang wanita cantik. Video yang dimuatnaik di laman Tlktok itu.

Mendapat lebih sejuta tontonan dan lebih 2,000 komen yang kebanyakan mendoakan kesihatan Jahidah selain melahirkan rasa simpati. Fauziah berkata, dia menjaga kakak di rumahnya di Sendayan, dekat sini, selain turut bertanggungjawab membesarkan Ehsan Nufail, anak lelaki kepada Jahidah. “Memang keadaan fizikal sudah banyak berubah tidak seperti dulu. Kecd3raan yang dial4minya aklbat dipvkul menyeb4bkan muka jadi seperti sekarang.

“Rah4ngnya pat4h, tempvrung kepala juga terpksa dibvang. Kejadian ini bukan sahaja menarik kecerlaan kakak, malah kami sekeluarga, namun kami reda dengan ujian tuhan,” katanya katanya ketika dihubungi. Menurut Fauziah, tiada banyak perubahan yang berlaku kepada kakaknya dan kini masih lagi terlantar di katil dan tidak mampu memberikan respons. “Dari segi kesihatan kak Jahidah sekarang semakin baik”.

“namun tiada banyak perubahan. Dia tidak boleh lagi bagi tindak balas apa yang kami cakap, bagaimanapun sebelum ini dengar dia menangls sebelum ini. “Disebabkan sudah lama terl4ntar, badan dan pergerakannya macam kaku. Bulan November nanti kakak akan dimasukkan ke wad rehabilitasi sebab doktor mahu pantau keadannya,” Ditanya mengenai keadaan Ehsan Nufail yang kini sudah berusia 10 bulan, Fauziah berkata.

Bayl berkenaan masih tidak boleh duduk kerana tul4ngnya masih lembut dan perlu mendapatkan fisi0ter4pi bermula pertengahan bulan ini. “Saya selalu letakkan Nufail di sebelah kakak, ada ketikanya kakak mengeluarkan air mata. Mungkin dia sedih, namun tidak dapat meluahkannya,” katanya. Pada Mei lalu, melaporkan penjawat awam berusia 43 tahun itu dikejarkan ke h0spital di Johor Bharu selepas dipercayai dicd3rakan suaminya pada 4 Mei 2021.

Sumber Hmetro.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*