Lelaki berbaju Melayu p1j4kkolam Deepavali jdi k3cman netlzen. Ini knytaan p0lis lokasi kejadian berlaku.

P0lis akan memanggil lelaki tul4r memljak dan berjalan di atas hiasan perayaan Deepavali atau kolam di H0spital KPJ Healthcare, di sini baru-baru ini..

 

Ketua P0lis Daerah Klang Utara, Asisten Komisioner Vijaya Rao Samachulu berkata, lelaki terbabit yang dipercayai kakitangan h0spital berkenaan akan dipanggil pada Isnin..

 

Perbuatan lelaki berkenaan menjadi bualan selepas rakaman video memaparkan kejadian itu tul4r di media soslal..

 

“Sehubungan itu, Ketua Balai P0lis Bandar Baru Klang telah membuat satu laporan dan svspek akan dipanggil ke IPD Klang Utara esok,” katanya dalam kenyataan pada Ahad.

Vijaya Rao berkata, k3s terbabit dislasat mengikut Sksyn 298A Kanvn Kesksaan atas kesal4han dengan sengaja memud4ratkan, atau cuba memud4ratkan keadaan harm0ni atau perpaduan.

Sehubungan itu, pihak p0lis menasihatkan orang ramai supaya menjaga tingkah laku dan menghindari tlndakan yang boleh menjejaskan keharmonian negara

Sementara itu, KPJ Klang dalam satu kenyataan berkata, pihaknya menyedari mengenai penyeb4ran video membabitkan svspek yang didkwa kakitangan mereka terbabit di media sosl0al.

KENYATAAN DARI KPJ KLANG

KPJ Klang dalam kenyataan itu menegaskan mereka tidak akan berk0mpromi terhadap sebarang tindakan j3lik dan tidak profesional daripada mana-mana kakitangan mereka dan akan menjalankan slasatan dalam.

VIDEO:

Malangnya, hiasan tersebut dilihat seakan-akan menjadi b4han gurauan apabila tul4r sebuah video memaparkan tlndakan seorang lelaki mengvndang am4rah ramai.

Lelaki berbaju Melayu sel4mba pljak dan r0sakkan Rangoli. Menerusi video dimuat naik semula di laman Twitter, dilihat lelaki berkenaan lengkap memakai busana Baju Melayu dengan sel4mbanya memljak.

Tular di media sosi4l hari ini, video yang menunjukkan seorang lelaki lengkap memakai busana Baju Melayu dengan sel4mbanya memljak dan mer0sakkan hiasan Rangoli sambil dir4kam oleh rakannya yang turut tert4wa. Terus private account lepas kena kec4m. Mungkin sedar dirinya menerima banyak kec4man di platf0rm TikT0k, lelaki terbabit dipercayai terus private media soslalnya. Namun begitu, tindakannya itu sudah terlmbat apabila mereka sendiri membuat slasatan berpandukan pautan berita dikongsikan di bio Instagram miliknya..

 

Sumber :OK

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*