Tak s3mpat pakai baju raya dibel1 ibu, budak 7 tahun m@ut dig1lis lori

Seorang kanak-kanak lelaki, Muhammad Nur Rifqi Khairilamru m4ut dalam kem4langan di Kilometer 172, Jalan Jerangau-Jabor berhampiran Felda Neram di Kemaman, pagi tadi.

Menvrut lap0ran Utusan Online, bapa m4ngsa Khairilamru Abdul Rani melu4hkan r4sa terk1lan kerana tidak semp4t melihat m4ngsa memakai pakaian baru pada Aidilfitri yang sudah dibeli isterinya, Nor Hidayah Ramli.

Bapa berusia 36 tahun itu berkata, isterinya yang sedang h4mil lima bulan serta ahli keluarga lain masih lagi terk3jut dengan kej4dian men1mpa m4ngsa berusia tujuh tahun itu.

“Angah (m4ngsa) paling r4pat dengan isteri dan anak sulung. Sebelum ini dia pernah cakap tidak sabar nak beraya di kampung…
“dan mahu dvduk lama di sana sep4njang cut1 sekolah sebab ada ramai sepupu untuk bermain,” katanya.

Terdahulu sew4ktu kej4dian, m4ngsa dan sepupunya yang membonceng motosikal ditungg4ngi nenek mereka dalam perjalanan ke rumah di Kampung Baru Felda Neram 1 dari ladang berhampiran.

Difahamkan, m4ngsa murid Tahun Satu di Sekolah Kebangsaan Kampung Baharu Felda Neram 1 terj4tuh dari motosikal yang terg3lincir ketika mel4lui jalan tersebut sebelum dir3mpuh sebuah lori arang batu.

Sumber: Utusan Online (Nik Nur Izzatul Hazwani Nik Adnan)

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*