(Video) Lelaki ini kantoi cuuri kereta Honda Jazz selepas tertinggal isterinya di kedai makan

Detik seorang lelaki mencuuri sebuah kereta dirakam kamera litar tertutup (CCTV) di sebuah warung makan di Banyumanik, Indonesia.

5 Januari 2020, sebuah Honda Jazz yang diletakkan berhampiran sebuah warung dicuuri oleh seornag lelaki yang berasal dari Surabaya.

Svspek nekad mencuuri kereta itu setelah ternampak kunci kereta yang ditinggalkan pemiliknya di atas meja.

Svspek yang dikenali sebagai ‘AP’ berusia 34 tahun itu pada awalnya datang ke warung itu bersama isterinya untuk berehat seketika.

Namun ketika berada di warung itu, suspek ternampak kunci kereta yang tertinggal di meja kosong lalu timbul niat jah@tnya untuk melarikan kereta itu.

Bagaimanapun, tindakannya itu dirakam oleh CCTV yang menampakkan svspek berlari mengambil kunci itu dan terus pergi ke kawasan tempat letak kereta.

Kejadian itu tidak disedari oleh pengunjung lain. Pemilik kereta hanya menyedari keretanya dicuuri selepas mendapati kunci keretanya hiIang lalu meminta keizinan dari warung tersebut untuk melihat semula rakaman CCTV sebelum membuat Iaporan poIis serta memuat naik video itu di media sosial.

Bertindak di atas Iaporan itu, poIis segera membuuru svspek yang dipercayai masih berada di kawasan berhampiran. Tidak beberapa lama kemudian, poIis berjaya menahan svspek. Isteri svspek pula tidak mengetahui suaminya pergi meninggaIkan dirinya kerana mencuuri kereta itu. Sias@tan awal mendapati svspek nekad mencuuri kereta itu kerana isterinya yang teringin memiliki kereta Honda Jazz.

Svspek kini ditahan kerana mencuuri dan bakal dikenakan hukum@n penj@ra selama lima tahun.

Sumber: Sosok

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*