Letusan Gunung Berapi Taal Jadi “Background” Perkahwinan

Ahad lalu dunia dikejutkan dengan letusan gunung berapi Taal yang terletak di Filipina. Namun kisah mengenainya menjadi perhatian ramai apabila letusan gunung berapi  Taal jadi latar belakang perkahwinan di sana.

Pasangan pengantin, Chino Vaflor dan Kat Bautista Palomar mengadakan majlis penyatuan mereka di Savana Farm Tagaytay. Lokasi itu terletak kira-kira 10 batu dari Gunung Berapi Taal. Jarak itu menjadikan gunung yang sedang meletus itu menjadi latarbelakang pada foto di majlis perkahwinan itu.

Jurugambar perkahwinan mereka, Randolf Evan sempat merakamkan foto pasangan ini dengan menyaksikan efek letusan gunung berapi tersebut.

Menurut Randolf Evan, dia dan pasukannya sentiasa menyemak sosial media jika ada sebarang berita terkini mengenai letusan Gunung Berapi Taal itu. Katanya dia sangat risau ketika bertugas di majlis tersebut. Malah dia turut berbincang dengan pasukannya apa yang mereka perlu lakukan jika sesuatu yang buruk berlaku.

Biarpun begitu tetamu jemputan dan semua yang ada di majlis tersebut bertenang biarpun gunung tersebut masih meluahkan laharnya di belakang acara itu.

Berikut antara beberapa foto Gunung Berapi Taal jadi latarbelakang perkahwinan itu:

The Philippine Institute of Volcanology And Seismology mengumumkan keadaan letusan Gunung Berapi Taal paling teruk berlaku pada Ahad petang. Ini menjadikan ia satu langkah berjaga-jaga .

Untuk info, Gunung Berapi Taal ini adalah yang kedua teraktif di Filipina dan merupakan gunung berapi terkecil di dunia.

Sumber: BBC via HCL

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*