Muhyiddin beb4s k@nser & sihat bagi laksana tugas sebagai PM – PMO

Pejabat Perdana Menteri (PMO) dalam satu kenyataan hari ini memaklumkan, beberapa p4kar perub@tan telah mengesahkan Tan Sri Muhyiddin Yassin bebas peny4kit k4nser dan sihat bagi memikuI tugas sebagai Perdana Menteri..

Kenyataan tersebut dibuat berikutan lap0ran portal Sarawak Rep0rt yang mend4kwa beliau mel@nggar perintah kuar4ntin di rumah dengan pergi ke Singapura bagi mendapatkan raw@tan k4nser.

Kenyataan Media Pejabat Perdana Menteri – Pembohongan Sarawak Report Terhadap Perdana Menteri

Posted by Muhyiddin Yassin on Monday, 15 June 2020

Menurut PMO, portal tersebut perlu bertanggungjawab atas tuduhan dilemparkan dengan mengemukakan bukti termasuk menamakan pesawat yang did4kwa dinaiki dan h0spital yang dikunjungi Muhyiddin.

“Kegag@lan berbuat demikian bermakna lap0ran yang disiarkan portal itu adalah berniat jah4t untuk membur0k-bur0kkan imej Perdana Menteri.
“Amat mal4ng apabila portal berita itu kini berubah menjadi perkakas p0litik bagi menjaja dan menyeb@rkan f!tnah melalui lap0ran yang tidak berpaksikan kebenaran,” katanya.

Sebelum ini, Muhyiddin menj@lani kuar4ntin selama 14 hari bermula 22 Mei lalu selepas salah seorang daripada pegawai yang hadir mesyuarat pasca-Kabinet disahkan p0sitif C0vid-19.

“Semasa menjal4ni tempoh kuar@ntin, Perdana Menteri sentiasa mematuhi arahan tidak keluar rumah. Semua tugasan rasmi hanya dijalankan dari rumah termasuk mengadakan sidang video dengan Menteri Kanan Pertahanan dan Ketua Pengarah Kesihatan.
“Justeru d4kwaan Sarawak Rep0rt bahawa Perdana Menteri mel4nggar perintah kuar@ntin dengan keluar rumah, apatah lagi terbang ke luar negara adalah sama sekali tidak berasas dan hanya rekaan penulis,” ujarnya.

Sumber : Muhyiddin Yassin

Via OMM

MUFLlS & Tidak Lagi Sebumbung? Laudya Cynthia Bella Jual Rumah

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*