Israel mengg4nas, masjid & surau di Pahang umum solat hajat untuk rakyat PaIestin

Rakyat Palestin terus dibel3ngu dengan pen!ndasan daripada pihak rej!m Zi0nis, ia berikutan pelan Israel untuk mengilhakkan sebahagian wilayah Palestin di Tebing Barat.

Prihatin dengan pend3ritaaan yang dial@mi oleh penduduk PaIestin, Yang di-Pertuan Agong Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah menitahkan seluruh rakyat Malaysia mendoakan kesejahteraan buat rakyat PaIestin.

Solat hajat & Qunut Nazilah buat PaIestin

Menyahut titah Seri Paduka Agong, Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP) menetapkan masjid dan surau di negeri ini menganjurkan solat hajat dan doa selamat selepas solat Maghrib bagi mendoakan kesejahteraan rakyat PaIestin.

Sama2 kita berdoa untuk PaIestin

Menurut Pengarahnya, Datuk Syed Ahmad Fuad Syed Taha, semua masjid yang diberi kebenaran mengadakan solat Jumaat juga diminta mengadakan Qunut Nazilah pada 19 Jun ini dengan mematuhi prosedur 0perasi standard (SOP) yang ditetapkan.

“Sama-samalah kita berdoa semoga Allah menganugerahkan kesejahteraan kepada seluruh rakyat Palestin dan dilindungi tanah air mereka serta dib3baskan daripada penjajahan dan pen!ndasan rej!m lsrael…”

Beliau juga berharap agar kesemua umat Islam di Pahang juga digalakkan berdoa supaya w@bak C0VID-19 yang melanda negara dapat diselesaikan segera.

Semoga dengan berkat doa daripada kita, dapat memberi sinar baru buat rakyat PaIestin agar diberi keku@tan untuk mempertahankan tanah air mereka.

Sumber : Berita Harian

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*