Diminta mohon maaf, Fynn JamaI terdiam ‘ditarbiah’ Wardina Safiyyah

Nampaknya lsu berkaitan Fynn JamaI dan kenyataan beran!nya berhub0ng lsu r0g0l dan penampilan wanita belum ada surutnya..

lsu tersebut masih lagi dibahas di ruangan Instagram penyanyi tersebut sehingga mendapat respon yang pelbagai daripada pihak-pihak tertentu.

Wardina vs Fynn JamaI

Semalam, video live IG pemilik lagu Arjuna Beta itu mengulas lsu semasa sekali lagi tuIar apabila kenyataannya sebelum ini disanggah oleh seorang pelakon wanita, Wardina Safiyyah yang memberikan jawapan ‘padu’ kepada Fynn.

Video tersebut tuIar dan telah dimuat naik kembali oleh seorang pengguna Twitter dikenali sebagai Kefli Nawawi sehingga mendapat perhatian warganet.

 

Wardina tempeIak Fynn?

Dalam video tersebut, Wardina Safiyyah menempeIak Fynn Jamal berikutan kenyataan yang agak mengeIirukan kepada orang lain sehingga Fynn Jamal terdiam.

“Semua orang menutup aur@t tapi hakikatnya r0g0l berIaku sejak sekian lama dan sukar dibend0ng.
 Walau niat Fynn untuk menyedarkan orang ramai tapi cara awak seperti menyaUahkan wanita semata-mata. Tutup salah, tak tutup salah.

“Hakikatnya dalam dunia ini tak semua wanita menutup aur@t misalnya wanita bukan Islam.
Jadi, lsu ini kompleks dan ada banyak lapisan. Ia tidak boleh dibincangkan dengan cara sebegini.”

Nasihat agar minta maaf

Oleh sebab itu, pelakon sitkom Spana Jaya tersebut meminta agar Fynn Jamal mel4kukan permohonan maaf atas kekeIiruan yang dibuat sebelum ini sehingga mengvndang pelbagai persepsi neg4tif berkaitan Islam itu sendiri.

“Nasihat saya minta maaf dan akui bahawa lsu ini kompleks. Katakan bahawa awak bersimpati atas m4ngsa r0g0l.”

“Lelaki patut dipersalahkan, tapi ada banyak faktor yang mend0r0ng lelaki meIakukan jen4yah itu antaranya faktor psikol0gikal.”

Menyel4r kenyataan Fynn

Dalam perd3batan tersebut juga, Wardina Safiyyah turut menzahirkan rasa tidak setuju dengan dkwaan Fynn yang mengatakan bahawa penampilan wanita ketika bergambar turut menjadi salah satu pvnca berIakunya jen4yah r0g0l.

“Bila awak cakap selfie, akan ada banyak cara untuk orang meny4lahtafsirkannya. Jadi jangan cakap. Tak ada salahnya kalau nak upload gambar sendiri.”

“Wanita bukan satu fitn4h tapi seluruh dunia ini fitn4h. Tapi kita perlu hidup dalam masyarakat yang mana wanita pun boleh keluar rumah dan pergi belajar.” 

Video penuh di Instagram Fynn Jamal:

 

Lihat siaran ini di Instagram

 

Siaran dikongsi oleh فصبر جميل (@fynnjamal) pada

Terdahulu, Fynn Jamal telah mengeluarkan kenyataan yang agak mengIirukan berhubung  lsu r0g0l dalam sesi soal jawab menerusi Instagramnya.

Kenyataan yang menjurus kepada menyalahkan wanita dalam k3s r0g0l ini telah membuatkan netizen berang sehingga menarik perhatian banyak pihak. Oleh itu, rapper terkenal Caprice telah mengajak Fynn Jamal untuk membincangkan lsu tersebut namun berakhir dengan lebih banyak kekeliruan.

Sumber: Fynn Jamal, Kefli Nawawi

Via OMM

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*