HlNA Sultan Johor dan TMJ, pesara did3nda RM5,000

AK !BAT,membuat kenyataan mengh!na Sultan Johor Sultan Ibrahim Almarhum Sultan Iskandar dan Tunku Mahkota Johor Tunku Ismail Sultan Ibrahim menerusi aplikasi WhatsApp, seorang pesara did3nda RM5,000 atau tiga bulan penj4ra oleh Mahkamah Majistret Kajang, hari ini..

Mahadi Ibrahim, 58, membuat pengakuan bersalah selepas pertud0han terhadapnya dibacakan di hadapan Majistret Syahrul Sazly Md Sain.

Berdasarkan pertud0han pilihan, bapa kepada lima anak itu did4kwa membuat kenyataan terb@bit melalui aplikasi WhatsApp dengan niat untuk menyak!tkan hati orang lain pada 10.48 malam, 4 Jun lalu di Taman Semenyih Indah di Hulu Langat.

Dia ditud0h mengikut S3ksyen 233 (1)(a) @kta Komunikasi dan Multimedia 1998 dan boleh dihuk0m di bawah Seksyen 233 (3) @kta sama, yang memperuntukkan huk0man d3nda maksimum RM50,000 atau penj4ra sehingga setahun, atau kedua-duanya jika s@bit kesaIahan.

Terdahulu, peguam yang mewakili Mahadi mer@yu anak guamnya dikenakan huk0man d3nda minimum kerana dia penanggung tunggal keluarga, selain mengh!dap masalah jant0ng serta darah tinggi yang memerlukannya membuat raw@tan susulan di h0spital setiap bulan.

Timbalan Pend4kwa Raya Muhammad Hairuliqram Hairuddin berkata, sebagai rakyat Malaysia, kita perlu berpegang teguh kepada Rukun Negara dan satu daripadanya adalah kesetiaan kepada raja dan negara.

“Institusi diraja perlulah dihormati dan tidak boleh dig@nggu gug@t oleh mana-mana pihak. Saya mohon huk0man set!mpal berbentuk pengajaran dapat dikenakan kepada orang kena s@man (0KS),” katanya.

Mahadi membayar d3nda berkenaan.

Sumber Hmetro

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*