“Nama Aku Nabilah, Bukan B4BlLAH! Sampai Hati Bank Salah Eja Nama Pada Surat”

Kesalahan pada ejaan nama di surat rasmi mungkin perkara biasa, namun boleh menimbulkan perasaan m4rah jika nama bertukar menjadi nama haiwan.

Itu yang berIaku kepada Nabilah Shani, 26, yang terkej0t apabila mendapati namanya ditulis sebagai ‘B4bilah Shani’ pada surat yang diterima daripada sebuah bank

Pun begitu, Shani tidak mudah melatah dan mendkwa dia terhibur dengan kesiIapan ejaan pada namanya itu.

“Pertama kali baca surat itu memang terkej0t, saya baca banyak kali, ‘b4bilah, b4bilah?? terus saya sendiri pun gelak kerana nama sebenar saya Nabilah.

“Tapi bila berfikir secara rasional, saya anggap ia adalah kesiIapan teknikal yang dilakukan oleh pihak bank. Mungkin huruf ‘B’ dan ‘N’ berdekatan pada ‘keyb0ard’. Jadi saya tak ambil ser!us perkara ini,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian.

Shani kemudian memuat naik gambar surat itu dan ‘tag’ Facebook bank tersebut sebelum dihubungi pihak bank berkenaan yang mengakui kesiIapan pihaknya dan memohon maaf.

“Pihaknya juga akan menyi@sat dan memperbetulkan kesilapan itu. Saya tidak rasa ia disengajakan dan kebiasaan kita tidak Iari meIakukan kesiIapan semasa menaip

“Saya tidak m4rah, tetapi saya berharap perkara sedemikian tidak akan berulang lagi. Pihak berkenaan perlu memer!ksa berulang kali sebelum mengirim surat kepada pelanggan,” jelasnya.

Sumber cari

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*