maIang Tidak Berbau..

B4yi dan Kanak-kanak memang sukakan mainan, bagi lah apa-apa jenis mainan pun mesti mereka akan teruja untuk bermain dengannya. Namun adakalanya jika memberikan mainan untuk mereka, kena juga ingat bahawa tidak semua mainan itu selamat untuk mereka terutama yang masih b4yi..

Mal4ng tak berbau. KepaIa seorang b@yi lelaki tertus0k besi tayar kereta mainan sedalam dua inci di bahagian belakang kepaIanya.

Menurut sumber, kej4dian itu berIaku pada petang semalam dan m@ngsa kini dit@han di h0spital bagi mengeluarkan besi berkenaan.

“Ya Allah, separuh ny@waku hampir hiIang tengok kej4dian petang tadi. Korang semua tolong berhati-hati jika ada mainan anak, kereta-kereta ke, buanglah. Jadikan ini pengajaran buat kita.

“Hari ni, petang tadi anak buah saya tercuc0k dengan tayar kereta ni. Entah macam mana dia main-main (sampai) terbuka benda tu. Pastu dia terg0lek jat0h atas tayar kereta ni. Malam ni kena tahan w@d, d0ktor dah buat CT Sc@n dan pantau anak buah saya

“Harap esok dapatlah buang benda ni. Doakan anak buah saya cepat sembuh yee, amin,” katanya.

Post tersebut mendapat banyak perhatian netizen khususnya golongan ibu bapa yang juga melahirkan rasa simpati dengan kej@dian yang men!mpa m4ngsa.

Sudah Dicabut:

 

Semoga cepat sembuh

Tidak kurang juga netizen meminta pasangan masing-masing berhati-hati dan membuang segala mainan yang boleh mendatangkan bahaya terhadap anak mereka.

Sumber: Sak Duk Goba, The Vibes

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*