“Tak pakai kena sam@n” – Tak0t Disam@n RM1,000, Pakcik Gelandangan Terp4ksa Cari Mask Dalam Timbunan Sampah

Sebagai langkah berjaga-jaga supaya tak berlaku gel0mbang ke-2 C0vid-19 di Malaysia, bermula 1 Ogos lalu kerajaan telah mewajibkan pemakaian pelitup muka di tempat awam. Orang-orang yang tak patuh arahan ini boleh dis4man RM1,000.

Walaupun kalau diikutkan harga pelitup muka ni takdelah mahal sangat, pun begitu, masih ramai lagi orang-orang yang tak mampu untuk beli, malah nak makan pun kais pagi makan pagi.

Salah satu contoh adalah seperti yang dikongsikan oleh salah seorang netizen, Khalid bila seorang pakcik dilihat sedang mengorek timbunan sampah untuk mencari pelitup muka yang dibuang sebab nak elak disam@n pihak berkuasa. Allahu sed!hnya…

Bercakap dengan WORLD OF BUZZ, Khalid memberitahu kej4dian tersebut berlaku di luar Pasar Besar Ampangan di Seremban. Menurutnya, tempat itu memang selalu dikunjungi oleh orang gelIandangan untuk mencari barang.

Dipercayai, pakcik tersebut juga merupakan seorang geIandangan yang tidur di tepi jalan dekat Seremban tapi identitinya masih tak diketahui.

Haih, memang seb@k bila tengok macam ni. Kalau korang ada ternampak geIandangan atau pengem!s tu hulurlah sikit mask untuk dorang. Kesian sangat…

Sumber  : LM

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Media Asia