Batal semua kerja, usahawan ‘fly’ dari KL ke Kelantan bantu sahabat jat0h sak!t

Sahabat sejati yang sanggup susah dan senang sememangnya satu dalam berjuta. Memiliki sahabat sebegitu adalah satu rahmat yang harus kita syukuri daripada Maha Pencipta..

Bukan senang untuk melihat sahabat yang sanggup bersusah-payah demi memastikan kehidupan rakannya juga sama-sama berjaya ketika sahabat itu sudah berada di puncak kejayaan.

Demi sahabat baik

HaI ini dikongsikan sendiri seorang usahawan dan juga selebriti media sos!al iaitu Hafiz Mahamad yang sanggup berg3gas pulang ke tempat kelahirannya di Kelantan dari Kuala Lumpur setelah mengetahui rakan baik semasa kecil jat0h sak!t.

Menerusi perkongsian Hafiz di media sos!al, dia memaklumkan telah men!nggalkan segala kerja di Kuala Lumpur dan bergegas ke Kelantan sejurus mengetahui rakan dan juga stafnya jat0h sak!t.

 

View this post on Instagram

 

Harini saya cancel semua kerja & meeting then fly ke Kelantan untuk angkat sahabat saya dari rumah ke hospital Dia stroke disebabkan kerja kuat. 10 tahun dh kerja tempat tu, saya tahu mmg dia kerja setiap hari dari jam 8:30am sampai 11pm semata mata buat OT untuk dapat 2K sebulan Bila kesihatan dia terjejas, saya tktau dia stroke. Dia kata dia demam & kaki sakit. Saya call & suruh dia berhenti, kerja dengan saya je Last week, saya belikan dia ticket ke KL. Bila sampai je Airport, Ya Allah terkejut. Badan kurus kering, kaki kiri lemah. Terinjit injit Lepas 5 hari jaga dekat KL, saya minta dia balik Kelantan untuk follow up hospital. Bila balik Kelantan, dia rest berapa hari then tak boleh bangun langsung Saya call semalam, dia kata dh taktahan. Then saya decide pagi ni untuk terus fly Kelantan Bila sampai rumah tadi, Ya Allah. Nak nangis tapi tahan, pakaikan dia spender baju & angkat dia ke hospital Kami selalu mandi sungai kecik kecik dulu, ingat lagi. Bawah jambatan, kita 4 sahabat janji. Time tu saya cakap “Siapa antara kita yg senang, kita tlg antara kita yg susah” & Alhamdulilah Allah bg saya rezeki, kemampuan untuk bantu sahabat ni “Loh, aku pastikan kau sihat balik. Kau kerja dengan aku & kita berjuang sama sama” terus sihat loh!

A post shared by Hafiz Mahamad (@hafizmahamad) on

Sampai2 nampak sedang terlantar sak!t

Sesampainya dia di rumah rakannya itu, Hafiz mendapati pemuda tersebut sedang terlantar sak!t. Usahawan tersebut segera menggend0ng dan membawa rakannya ke h0spital bagi mendapatkan rawatan kerana dipercayai mempunyai str0ke.

Baru seminggu datang KL

Menurut Hafiz dalam kapsyennya, sahabat dari kecil yang dikenali sebagai Loh itu merupakan seorang atlet judo dan pernah bersaing dalam SUKMA dan juga Sukan SEA.

Namun begitu, dia telah bekerja keras sehingga jat0h sak!t sebelum ditawarkan bekerja dengan Hafiz seminggu yang lalu. Akan tetapi, sak!tnya dilihat makin teruk dan dia meminta izin untuk pulang ke Kelantan beberapa hari lepas.

Anda lakukan yang terbaik buat sahabat

Buat masa ini, Hafiz menyatakan bahawa Loh sudah berada di dalam h0spital bagi menerima rawatan. Di kesempatan itu juga, usahawan tersebut berjanji akan membiayai k0s rawatan sahabatnya sehingga Loh benar-benar pulih.

Sehubungan dengan perkongsian itu, rata-rata warganet telah memuji tindakan Hafiz yang sangat prihatin dengan sahabatnya. Mereka juga sempat mendoakan agar Loh cepat sembuh dan mampu kembali bekerja seperti biasa.

Mulianya hati Hafiz

Menang!s lihat peng0rbanan sahabat

Sumber: Hafiz Mahamad

Via OMM

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*