“Kami pula saIah…” – Rakyat dikata alpa? Netizen ‘naik angin’ dengan Adham Baba

Baru-baru ini menerusi lap0ran Harian Metro, Mnteri Kesihatan, Datuk Seri Dr Adham Baba, mengeluarkan kenyataan mengulas mengenai sikap masyarakat dalam menang@ni C0vid-19.

Datuk Seri Dr Adham Baba, berkata, ketika Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dikuatkuasakan, dapat dilihat bahawa rakyat cakna mengenai keselematan diri dalam mengekang penularan video..

“Bagaikan tidak tak0t m4ut…”

Namun, ketika Perintah Kawalan Pergerakan Pemulihan (PKPP) beliau berkata rakyat sudah mula Ieka dan kurang peka dalam membudayakan norma baharu.

“Namun, ketika Perintah Kawalan Pergerakan Pemulihan (PKPP) kita lihat amalan ini nampaknya belum menjadi budaya. Ada yang bersesak-sesak ketika membeli belah dan menggunakan lif selain tidak memakai pelitup muka…”

“Bagaikan tidak tak0t m4ut. Mereka hanya ris@u dan tak0t apabila mendengar k3s meningkat dan bila ada penguatkuasaan Perintah Kawalan Pergerakan Diperketatkan (PKPD) di tempat-tempat tertentu…”

Pak menteri kami tak aIpa

Dalam pada itu, menjengah ke ruangan k0men, nampaknya rata-rata netizen kurang bersetuju dengan tanggapan menteri kesihatan itu, yang seakan-akan meletakan salah terhadap rakyat semata-mata berikutan kenaikkan jangk!tan Covid-19.

Eh rakyat pula salah

Asyik nak saIahkan rakyat jer

Sumber : Harian Metro

Via OMM

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*