Motosikal HiIang Kawalan & Terb@bas, Lelaki Put0s Tangan Kiri

Semalam kec0h beberapa foto dan video di media sos!al memaparkan seorang lelaki warga Bangladesh yang mengaIami keced3raan par4h ak!bat kemaIangan jalan raya. Paling menger!kan apabila melihat tangan kiri mngsa sudah pun terput0s tetapi mngsa kelihatan ‘gagah’ kerana masih berupaya menggunakan telefon bimbit.

Motosikal hiIang kawalan, terb@bas

Menerusi lap0ran yang dipetik daripda Kosmo Online, kemaIangan ng3ri yang membabitkan sebuah motosikal jenis Honda 110KD itu
berIaku di Kilometer 348.8, Lebuh Raya-Utara Selatan. Ketua P0lis Daerah Tapah, Superintenden Wan Azharuddin Wan Ismail berkata, ketika kej4dian, Md Jasmin dan Safigul Islam sedang dalam perjalanan dari Slim River menuju ke Ipoh.

Tetapi mal4ngnya, tidak sempat sampai ke destinasi yang ingin dituju, kedua-dua mereka terlibat dalam kemal4ngan jalan raya. Menurut sumber, motosikal yang ditunggang kedua-dua mngsa secara tiba-tiba telah hilang kawalan dan terl4nggar penghadang besi jalan sebelum terb4bas.

Motosikal berkenaan kemudiannya mel4nggar penghadang besi jalan dan mengak!batkan Md. Jasim dan Safigul yang masing-masing penunggang dan pemb0nceng motosikal ced3ra par4h.

Tangan kiri put0s

Berikutan daripada lnsiden itu, Md Jasmin mengal@mi keced3raan par4h iaitu put0s tangan kiri sementara Safigul Islam pula pat@h kedua-dua belah tangan. Oleh hal yang demikian, kedua-dua mereka yang juga merupakan pekerja di sektor pembinaan itu kemudian dikejarkan ke H0spital Tapah untuk menerima rawatan lanjut.

Sementara itu, majikan mngsa juga telah dimaklumkan berhubung kejdian dan kend3raan terb@bit dit4han bagi tujuan pemeriksaan Puspakom. Sias@tan lanjut diteruskan dan k3s dis!asat mengikut Sksyen 43(1) @kta Pengngkutan Jalan 1987.

Sumber: Kosmo Online, Sinar Harian

Via ohbulan

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Media Asia