Hasrat 3 Beranak Mohon Bantuan Baitulmal Pun@h, Motosikal Terb4kar Dalam Perjalanan

Kalau kita fikir ujian yang kita aIami ini sudah cukup susah, rupa-rupanya ada lagi insan di luar sana yang berhadapan dengan dug@an 1000 kali lebih susah daripada kita.

Baru-baru ini, hasrat seorang lelaki Orang Asli yang sedang dalam perjalanan untuk buat permohonan daripada Baitulmal Johor pun4h apabila motosikal yang dinaikinya r0sak dan terb4kar dekat laluan Plaza Tol Senai, Johor Bahru semalam. 

Menurut Harian Metro, kebakaran itu katanya berpvnca daripada percikan @pi di bahagian enjin motosikal tersebut.

Lelaki berusia 30-an bersama dua orang anaknya yang berusia enam dan lapan tahun itu juga katanya terses@t ketika dalam perjalanan menuju ke Baitulmal bagi memohon bantuan. Allahu kesiannya… 

Pun begitu, keb@karan tersebut telah berjaya dipadamkan oleh seorang angg0ta dari BaIai P0lis Senai, Korporal Mohd Redzuan Mohamed yang ketika itu sedang bertugas di Sek@tan Jalan Raya Plaza Tol Senai.

“Mohd Redzuan bergegas datang membantu memadamkan keb@karan. Walau bagaimanapun @pi cepat marak dan memusn4hkan keseluruhan motosikal tersebut,” katanya.

Namun syukurlah kebak@ran tersebut tidak menyebabkan sebarang keced3raan kepada tiga beranak tersebut.

Berita ini telah mendapat perhatian netizen yang rata-rata bersimpati dengan nasib lelaki tersebut bersama dua anaknya. Ramai yang ingin menghulurkan bantuan namun tiada info lanjut berkenaan lelaki tersebut.

Kalau sesiapa ada info lanjut berkenaan mngsa, bolehlah nyatakan di ruang k0men. Sama-sama kita bantu. 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Media Asia

Sumber LM