Enggan Jual Rumah Teres Pembelian Arwh Emak, Pemaju Terp4ksa Bina Kondo Keliling Rumah Pemilik

Sudah menjadi kebiasaan, para pemaju akan membeli kawasan yang mereka rasa berpotensi dibangunkan untuk membina kondominium baru, pus@t beli belah, pejabat dan lain-lain lagi.

Bila sesuatu kawasan itu dipilih dan ia pula masih dihuni oleh penduduk lama kawasan berkenaan, mereka haruslah membeli ia daripada pemilik asal supaya struktur bangunan di kawasan itu boleh dihapuskan dan bangunan baru dibina.

Pun begitu, tak semua pemilik asal setuju untuk menjual haK milik mereka kepada pemaju. Macam contoh yang berIaku dekat Singapura ni, dua orang pemilik enggan menjual rumah teres mereka walaupun telah ditawarkan dengan harga lumayan. 

 

Menurut MSNews, pemaju yang ingin membina k0ndo di kawasan Geylang kemudian telah muncul dengan pelan baru apabila mereka terp4ksa bina kondominium berbentuk ‘U’ berdekatan dua rumah teres tersebut. Hadoi sampai macam tu sekali.

Salah satu rumah tu pulak katanya, betul-betul terkep0ng di tengah-tengah kawasan kondominium tersebut. Manakala lagi satu duduk di belakang kondo tersebut. Habislah view rumah dia. 

Tak nak jual sebab rumah dibeli emak. 

Salah seorang pemilik rumah tersebut ialah Mr Goh yang berusia 60 tahun berkata, sebab dia tak mahu menjual rumah tersebut ialah kerana ia dibeli oleh emaknya yang sudah men!nggal dunia.

Ketika ini rumah miliknya bagaikan sandwich yang dikep0ng oleh dua kondominium iaitu Noma dan La Brisa.

Mr Goh kini katanya tinggal bersama adik beradik perempuannya di rumah tersebut dan menurutnya, rumah itu mempunyai nilai sentimentaI yang tinggi. Malah dia juga gemar duduk bersiar di halaman rumah tersebut sambil melihat ikan dan burung peliharaannya.

Menurut lap0ran, ini juga bukan kali pertama Mr Goh menoIak tawaran ‘lumayan’ itu.

Sebelum ni, pemaju yang membina k0ndo La Brisa juga membuat tawaran yang sama tapi dia men0lak dengan aIasan tiada nilai wang yang mampu buat dia ubah keputusan.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Media Asia

Sumber LM