(Video) Aksi Rileks Lelaki Berjalan Dengan Lebah ‘Bers4r4ng’ Di Lengannya Buat Ramai Mer3m4ng Tengok

Agak ‘menyer@mkan’, seorang lelaki meng3jutk@n orang ramai apabila ‘memindahkan’ lebah dari sarang ke lengannya.

Dalam satu video yang tular di media sosial, lelaki yang berasal dari Dominican Republic itu dilihat sangat bersahaja walaupun lengannya dihurung oleh serangga berbis@ itu.

Lelaki itu mengatakan bahawa dia tidak akan dis3ng@t oleh semua serangga itu kerana mereka mengikuti r@tu lebah yang sedang dipegang olehnya.

Menurut Daily Mail, lelaki itu ‘mengangkut’ sarang lebah itu dan memasukkannya ke dalam kotak.

Rakaman itu juga telah menimbulkan perbincangan di dalam laman media sosial Reddit, kebanyakan mereka tertanya-tanya bagaimana lelaki itu boleh memindahkan sarang tersebut.

“Kawanan l3bah itu sangat men@kutk@n namun ia adalah yang paling jinak kerana hanya ingin mencari ‘rumah’ baharu sambil melindungi ratu mereka.

“Oleh kerana ratu tidak merasa ter@ncam dan tidak dic3d3r@kan, jadi ‘pengikutnya’ hanya mengikuti sahaja,” kata seorang pengguna Reddit.

Tidak kurang ada juga yang mengesy@ki bahawa serangga itu tidak menyer@ng kerana ia dapat mencium bau feromon yang menandakan bahawa mereka tidak diceder@kan.

Feromon adalah campuran bahan kimia yang dikeluarkan oleh lebah madu ke sarang atau persekitaran untuk menyatakan perubahan tingkah laku atau fisiologi lebah lain dari spesies yang sama.

Sumber: daily mail

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*