Ibu Angkat Terkil4n, Anak Jagaan P3rgi Dalam K3adaan Meny4y4t H4ti

MELAKA, 30 Jan (Bernama) — Lvluh hati seorang ibu apabila men3rima berita mengenai anak angkatnya berusia tujuh tahun yang dijaga sebelum ini, m3ninggal dvnia dalam keadaan meny4y4t hati dipercayai akibat did3ra.

Norlida Abu Hassan, 50, berkata walaupun r3da dengan pem3rgian anak lelaki j@gaannya namun terkil@n kerana kanak-kanak yang dijaga seperti d@rah d@ging sendiri dengan penuh kasih sayang itu diperl@kukan sedemikian rupa.

Menurut Norlida, kali terakhir bert3mu anak angkatnya yang mesra dengan panggilan ‘Adik’ pada November lepas di Rawang, Selangor, sebulan selepas kanak-kanak itu dis3rahkan kepada keluarganya di Krubong di sini.

Saya m3nyesal… sepatutnya saya pert@hankan Adik tetapi kerana faham keadaan ibunya yang mungkin men@nggung rindu, jadi saya r3la dan biarkan dia kembali ke pangkuan mereka.

“Tetapi saya tidak meny@ngka anak yang dit@tang bagai minyak penuh, hil@ng sek3lip mata dalam keadaan sebegitu,” katanya ketika ditemui pemberita di Taman Seri Jati, Batu Berendam di sini hari ini.

Norlida berkata sepanjang lebih enam tahun menjaga Adik, ibu kandung kanak-kanak m@lang itu hanya beberapa kali datang bertemu tetapi kembali berhubung ketika cuba mendapatkan dokvmentasi kemasukan Tahun Satu daripada ibu kandungnya.

Ada sekali kami berpelvang bertemu dengannya secara s3nyap-s3nyap di kedai makan di Rawang ketika Adik dibawa bapa tirinya berjumpa kami dan Adik pernah cakap dia rindu Ummi,” katanya.

Norlida berkata pem3rgian Adik bukan sahaja memberi k3san kepada dirinya malah seluruh ahli keluarga serta kenalan mereka kerana perwatakannya yang peramah, periang dan mudah mesra walaupun baru dikenali.

Semalam, seorang kanak-kanak lelaki berusia tujuh tahun mavt, dipercayai akibat did3ra ibu kandung dan bapa tirinya dalam k3jadian di Taman Krubong Jaya di sini.

Kanak-kanak mal@ng tersebut did@kwa l3mas di dalam tong air di rumahnya dalam kejadian kira-kira pukvl 4 petang namun si@satan si@satan awal polis mendapati terdapat kec3d3raan fizikal pada badan m@ngsa.

Sumber: BERNAMA

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*