Hampir Setahun Kem4langan, Pek3rja Pemb3rsihan Longk4ng Temui M4yat Hanya Tinggal Tengk0rak

Semalam, pihak p0lis men3mukan seorang m4ngsa yang hanya tinggal tengk0rak selepas dipercayai hampir 10 bulan terb4bit dalam kem4langan. Kej4dian yang berl4ku di Kilometer 122.4 Lebuhraya Utara Selatan arah Yong Peng-Pagoh disedari selepas p3kerja peny3lenggaraan lebuh raya yang sedang mel4kukan kerja pemb3rsihan longk4ng.

Menurut Ketua P0lis Daerah Batu Pahat, Asisten Komisioner Ismail Dollah, polis menerima maklumat mengenai pen3muan sebuah ker3ta dan satu tengk0rak manusia di c3runan tepi sebelah kiri lebuh raya pada 1.10 tengah hari.

Sias4tan awal mendapati kedudukan kereta berkenaan agak terlindung di sebalik s3mak yang berc3run dengan jarak lebih kurang 67 meter dari lebuh raya, manakala t3ngkorak pula dijump4i berhampiran dengan kereta berkenaan. Kem4langan dipercayai berlaku apabila pem4ndu kereta itu hilang k4walan sebelum terb4bas dan terj4tuh di bawah c3runan berkenaan.

Tambah beliau lagi, kem4langan dipercayai berlaku pada Mei atau awal Jun tahun lalu. Buat masa sekarang, pemilik kereta Hyundai Sonata itu sudah dikenal pasti dan sudah dihubungi pihak p0lis serta sedang menunggu w4ris untuk sias4tan lanjut.

Kami sedang berusaha untuk meng3nalpasti id3ntiti m4ngsa melalui pemilik kenderaan yang dikenal pasti dan akan dipanggil bagi membantu si4satan. Kami sedang menyi4sat meng3nai satu lap0ran p0lis orang hil4ng dibuat pada Jun tahun lalu yang mungkin ada kaitan dengan kem4langan berkenaan.

Didakwa hilang

Sementara itu, di ru4ngan k0men masing-masing mend4kwa kemungkinan m4ngsa kemal4ngan pada musim Perint4h K4walan Perger4kan 1.0 (PKP) tahun lepas menyebabkan kereta yang melalui kawasan tersebut kur4ng. T4k kurang juga yang berk0ngsi pernah kem4langan lok4si yang sama dengan m4ngsa.

Memang t4k nampak sangat, p3rnah beberapa tahun kawan kem4langan dan meningg4l di kawasan situ. Sehari baru jumpa itupun dijumpai oleh pekerja penyelengg4raan yang tengah potong rumput. M4ngsa seorang, memang kawasan cur4m susah sikit susah nak nampak.

Tengk0rak manusia itu kini sudah dibawa ke Jabatan Patal0gi H0spital Sultan Ismail (HSI) Johor Bahru untuk sias4tan lanjut mengikut S3ksyen 41(1) Akta Peng4ngkutan Jalan (APJ) 1987.

Dalam pada itu, Ketua P0lis juga turut sempat menasihati orang ramai agar memaklumkan perger4kan kepada ahli keluarga terdekat supaya mudah dihubungi atau dikes4n jika berl4ku perkara tid4k diingini dan lebih berhati-hati semasa memandu.

Sumber : Harian Metro

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*