Nama tertuk4r kepada ‘Starfish’, “Seb4b kenapa aku t4k boleh guna…”

Tekn0logi mengimbas QR kod di telefon pintar semakin mendapat perh4tian ramai terutamanya sejak penul4ran w4bak C0vid-19.

Manakan tidak, setiap orang telah dis4rankan untuk mengguna pengimb4s di aplikasi Mysejahtera sebagai s4lah satu langkah untuk meng3san peny4kit C0vid-19 tersebut.

Dengan kewujudan tekn0logi seperti itu, ia juga memudahkan pihak yang bertanggungjawab untuk meng3san pes4kit C0vid-19.

Biarpun begitu, berb3za pula dengan sebuah p0sting ini yang dimu4t n4ik oleh satu ak4un di l4man Twitt3r iaitu milik @LiyanaTorres apabila aplikasi MySejahtera miliknya tidak dapat berfungsi dengan baik.

Apa yang berl4ku ialah namanya yang merupakan Syarifah bertuk4r kepada Starfish apabila telefon bimbitnya ditetapkan dengan kemudahan aut0-c0rrect.

Kes4nnya, nama sebenar g4dis itu tidak dapat diub4h melalui aplik4si berkenaan kerana sudah did4ftarkan dengan nama ‘Starfish Liyana Binot Sayd Ishak’.

Difahamkan juga, g4dis tersebut tid4k menyed4ri kejadian itu sehinggalah ketika dia ingin menggunakan aplik4si MySejahtera berkenaan. “Nak ch4nge name dah takleh sebab dah v3rified dengan ic. tk pasal-pasal jadi Patrick”, katanya dengan nada lucu.

Ternyata, situ4si tersebut telah menc3tuskan gel4k tawa daripada warga n3tizen yang rata-ratanya terhibur dengan ‘nama g3laran’ gadis terb4bit sehingga ia telah mer4ih perhatian ramai dengan men3rima sebanyak 3.9 ribu tanda suka menerusi laman akaun Twitt3r berkenaan.

Sumner: HCL

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*