[VIDEO] ‘Ann0yed’ Dengan Soalan, PM Thai Sembur Sanitizer Dekat Rep0rter?

Disebabkan tak berkenan dengan soalan yang ditujukan, Perdana Mnteri Thailand, Prayut Chan-0-cha pada hari Selasa lepas bertind@k (9 Mac) menyembur sanitizer kepada wartawan bertugas pada sidang akhbar mingguan, setelah diser4ng oleh pelbagai pertanyaan..

Pada waktu itu Genderal Prayut ditanya mengenai kemungkinan rombakan Kabinet setelah ditanya bermacam-macam soalan oleh wartawan yang bertugas.

Genderal Prayut kemudiannya hanya mengatakan untuk jangan masuk campur sebelum mencapai satu botol sanitizer dan sembur dekat wartawan yang duduk di barisan hadapan, lap0r Channel News Asia.

Untuk rekod, Bekas komander tent3ra yang dikatakan bersikap cepat mar@h ini pernah menggulingkan pemerintah sekitar tahun 2014, beliau ini juga terkenal dengan tingkah lakunya yang tidak dapat diramalkan.

Sebelum ini, ketika sesi temu bual dengan pihak media pada tahun 2018, beliau bercakap sambil piat telinga salah satu wartawan dan melemparkan kulit pisang ke arah kamera.

Selepas habis acara tersebut, dia enggan memberi ulasan kepada pihak media dengan hanya bercakap “tanya dia ni” sebelum berlalu pergi.

Sumber Lm

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*