Kain pelikat kini jadi trend dalam industr1 f3syen, “Dah boleh standby lepas ni…”

Industri fesyen adalah satu bentuk seni yang sentiasa berkembang dengan mengambil insp1rasi dari budaya dan keadaan sekeliling. Jadi tidak mustah1l untuk sesuatu konsep baru yang diperk3nalkan dalam industr1 f3syen pada hari ini datang dari trad1si budaya orang lain yang telah diam4lkan sejak berkvrun lamanya.

Salah satu perk4ra yang telah lama menjadi per4turan dalam f3syen barat adalah pemakaian ka1n atau sk1rt yang hanya boleh digay4kan oleh orang wanita.

Namun kebiasaan itu telah banyak berubah apabila industr1 f3syen barat mula mengimpl1mentasikan budaya luar seperti budaya di Asia, Ireland dan Arab di mana normal bagi orang lelaki untuk mem4kai kain, skirt, dan jubah.

Terbaru kain pelikat pula telah men3mbusi industr1 fesyen barat apabila beberapa m0del dilihat mengg4yakan pakaian trad1si orang Melayu itu.

Dalam sebuah gambar yang tul4r, seorang lelaki dilihat mengg4yakan kain yang bercorak seperti kain pelikat bersama jaket dan kasut bola keranjang.

Ternyata net1zen mempunyai pelbagai k0men lvcu buat pen3muan itu memandangkan kain pelikat adalah salah satu pakaian wajib yang dimiliki ramai orang di Malaysia.

Sumber: HCL

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*