Bukan Untuk ‘Content’ Youtube Semata, Hazeman Huzir Und@ng Nur Sajat Untuk B3ri Bantuan Dan Nas1hat

Peng4cara Hazeman Huzir yang lebih dikenali sebagai Haze tampil memberikan sedikit p4ndangan mengenai 1su memb4bitkan usah4wan k0smetik terkenal, Nur Sajat yang did4kwa mahu k3luar daripada agama Islam kerana tidak t4han dih3ntam oleh masyar4kat.

Haze dilihat telah berk0ngsikan pendapatnya itu menerusi sebuah v1deo yang dimu4t na2k di s4luran YouTube miliknya untuk tat4pan peng1kut dan peminat di luar sana.

Ujar Haze, perkara terbaik yang boleh dilakukan orang ramai kini adalah sentiasa mendoakan agar Sajat berub4h dan kembali ke fitr4h dan jalan yang benar.

Apa yang kita boleh buat, doakan kesejahteraan dia, semoga dipermudahkan dan semoga kembali kepada agama Islam, tak s4lah pun, tak m1skinlah kalau kita doa yang baik-baik untuk orang lain.”

Tambah Haze lagi, dia juga men4warkan kes3mpatan buat Nur Sajat untuk berjumpa dengannya jika memerlukan b4ntuan atau nas1hat dari sudut agama.

Ujarnya lagi, dia mel4kukan perk4ra itu bukanlah semata-mata untuk mendapatkan ‘content’ kandungan video saluran Youtubenya, namun hanya sekadar ingin membantu atas d4sar sesama insan.

Kepada Sajat, kalau anda men0nton video ini, saya bukan nak kvtuk awak dan bukan jadikan content semata-mata. Kalau awak memerlukan bantuan, sila DM saya di Instagram, dari segi agama dan sebagainya, apa yang saya boleh bantu, saya bantu.”

Dalam pada itu, Haze turut menjelaskan mengapa baru sekarang dia berk0ngsi video tersebut setelah hampir beberapa minggu ber1ta meng3nai Sajat h4ngat diperkatakan.

Menvrutnya, dia ingin menvnggu ke4daan r3da dan tenang untuk berbuat demikian.

Terdahulu, Sajat atau nama sebenarnya Muhammad Sajad,36, telah melu4hkan h4srat untuk murt4d selepas did4kwa atas pertvduhan memakai pakaian menyerupai wanita sehingga menyebabkan agama Islam dipandang ser0ng.

Dia kini juga turut dibbru pihak Jabatan Agama Islam Selangor serta p0lis disebabkan oleh ke3 tersebut kerana g4gal hadir untuk sebutan semula k3s sehingga w4ran t4ngkap dikelu4rkan oleh M4hkamah Tinggi Syariah.

Sumber: beautifulnara

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*