(Video) Mulanya P1nang Si Ibu Tetapi Dit0lak, Warga Emas Ini N1kahi Si Anaknya Pula

Sejak semalam, tul4r beberapa kep1ng f0to pern1kahan seorang w4rga emas dengan seorang gadis yang mencur1 perh4tian net1zen.

Mel4lui lap0ran Kompas.com, gambar pern1kahan yang tul4r itu merupakan g4mbar pas4ngan w4rga emas, Bora, berusia 58 tahun dengan isterinya, Ira Fazilah yang berusia 19 tahun, di Sulawesi.

Tetapi yang un1knya adalah k1sah disebalik pern1kahan tersebut. Warga emas itu pada mulanya dikatakan mel4mar ibu si gadis berkenaan untuk dijadikan isteri, namun lam4ran tersebut dit0lak.

Si ibu sebaliknya men4warkan anak gadisnya untuk dijadikan isteri kepada lelaki berkenaan.

Majlis pern1kahan tersebut dikatakan berjalan l4ncar dan kedua-dua memp3lai selamat diijabk4bulkan pada 7 April dengan m4har Rp 1 juta (RM 283) serta tanah seluas 1 hektar.

Bora sebelum ini tidak pernah bern1kah dan mengh4biskan usia buj4ngnya dengan mer4ntau untuk menc4ri rezeki. Manakala Ira Fazilah adalah anak yat2m dan anak sulung daripada tiga beradik dalam keluarganya.

Kehidupannya dih2mpit kesus4han mem4ndangkan kedua-dua ibubapanya sudah berc3rai dan dib3sarkan oleh ibu yang hanya bekerja sebagai seorang petani.

Kompas.com dimaklumkan bahawa pern1kahan tersebut adalah atas d4sar suka sama suka memandangkan hubvngan akr4b yang dimiliki oleh keluarga berkenaan dengan Bora.

Sumber: Kompas.com

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*