Sampa1 Rumah Nampak Isteri Dah ‘Terg@ntung’ & Dua Anak Tak Berny@wa, N0ta ‘Terakh1r’ Ded@h..

Seorang wanita yang juga bergel4r ibu terg4mak membvnuh dua orang anak k4ndungnya yang baru berusia dua dan empat tahun sebelum dia bert1ndak membvnuh diri. Lebih mervntun hati apabila meng3tahui m4yat wanita dan anak-anaknya itu telah dit3mui oleh suaminya sendiri di rumah.

Ibu bunvh dua anak

Berdas4rkan lap0ran yang dip3tik daripada CNN Indonesia, seorang wanita yang dikenali dengan nama Dina Rosdiana berusia 31 tahun telah membvnuh dua orang anak k4ndungnya dengan c4ra men3kup mulut menyeb4bkan kedua-dua m4ngsa l3mas dan tidak bern4fas. Selepas m4ngsa yang berusia empat, Yumma Tamimatujinan dan dua tahun, Abqori Abrurahman itu sudah tidak berny4wa, ibu kepada dua anak ini kemudian mengakh1ri hidupnya dengan mengg4ntung diri.

Menvrut sumber, m4yat ketiga-tiga ber4nak ini dit3mui di kediaman mereka yang terletak di Bandung Barat, Indonesia oleh si suami, Asep Burhanudin. Difahamkan, ketika kej4dian, Asep tiada di rumah kerana mempunyai urus4n kerja di lu4r. Berc3rita dengan lebih l4njut, Asep mem4klumkan selepas sel3sai k3rja, dia telah pul4ng ke rumah

Pada awalnya, dia mendapati pintu di rumahnya berkunc1 dan dia berk4li-k4li cuba memangg1l isterinya itu tetapi tiada seb4rang jawapan yang dit3rima. R1sau sesuatu perk4ra bvruk berl4ku, Asep bert1ndak memec4hkan pintu rumah tersebut dan al4ngkah terk3jutnya apabila melihat isterinya sudah ‘terg4ntung’di tiang p1ntu bilik manakala dua anaknya terb4ring tidak berny4wa.

Jump4 nota ter4khir

Susvlan daripada ins1den itu, Asep telah melap0rkan kepada pihak p0lis. H4sil pemer1ksaan, pihak p0lis berjaya men3mui selendang yang digunakan oleh Dina untuk mengg4ntung diri dan s1sa makanan dua kanak-kanak mal4ng itu. Tetapi apa yang lebih meng3jutkan apabila pihak p0lis turut men3mui cat4tan yang terk4ndung lu4han hati ibu kepada dua anak ini.

Dalam cat4tan tersebut, Dina tidak mampu men3ruskan hidup kerana mem1liki beb4nan hut4ng. Menurut sumber, beberapa hari sebelum kej4dian, Dina dan Asep telah bertengk4r selepas suaminya itu meng3tahui tentang hut4ng tersebut.

Malah, ada juga d4kwaan meng4takan s4lah satu punc4 Dina bert1ndak sedemikian adalah kerana mempunyai mas4lah rumah tangga. Sementara itu, pihak p0lis mem4klumkan sedang menj4lankan si4satan l4njut berhvbung k3s ini dan mereka masih menvnggu h4sil b3dah si4sat bagi menget4hui punc4 kem4tian dua orang kanak-kanak terb4bit.

Sumber: CNN Indonesia, Detik News

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*