“Sekarang ni Dato tak pakai mask, jadi kita s4man dia” – P0lis Perjelas Kenapa Tak Pakai Mask Semasa W4wancara TV

Pemakaian pelitup muka adalah antara perkara terpenting semasa zaman C0VID 19 ni. Demi nak memastikan orang ramai p4tuh dengan ar4han ini, S0P ditetapkan dan mereka yang l4nggar S0P ini akan dik3nakan k0mpaun oleh p0lis.

Pun begitu, baru-baru ini v1ral di TikTok, Ketua P0lis Kuala Lumpur dalam satu waw4ncara di TV dilihat tidak memakai pelitup muka

@dayangdamito0

sruh sgt rakyat ikut sop…dia sdri pun x ikut sop..mask mn mask…

♬ bunyi asal – Dayang Damito

Tidak pu4s hati dengan situ4si itu, pengguna TikTok terb4bit mempersoal t1ndakan ketua p0lis berkenaan yang di4nggap salah kerana mel4nggar S0P dan boleh dik3nakan s4man

Sekarang ini Dato ni tak pakai mask…Dia suruh orang ikut S0P tapi mask dia mana? Jadi kita s4man dia….” katanya.

“Kalau dia pakai mask macam mana nak bercakap dekat microphone”

Video tersebut mendapat k0men yang pelbagai di kalangan net1zen, yang mana ada yang meny0kong kenyataan individu tersebut dan ada pula yang meng4nggap ketua p0lis berkenaan mempunyai sebab berbuat demikian.

Ketua P0lis Kuala Lumpur perjelas 1su v1ral

Susulan v1ralnya 1su tersebut, Ketua P0lis Kuala Lumpur, CP Dato’ Azmi Abu Kassim t4mpil dengan satu kenyataan rasmi hari ini untuk menjelaskan 1su tersebut.

Menurutnya, beliau hanya membuka pelitup muka sejurus sebelum wawancara bermula dan terus memakai semula pelitup muka sebaik selesai w4wancara tersebut.

Disebabkan sesi wawancara tu diadakan secara live untuk sl0t berita sebuah stesen TV, pemakaian mask b1mbang dapat mengg4nggu kejelasan peny4mpaian mesej kerana l0kasi tersebut juga agak b1sing.

Sumber: lobak merah

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*