“Sup bunjut pun tak kenal?”- Wanita Engg4n Makan Masakan Rakan Lepas Jumpa ‘Bungkus4n An3h’ Dalam Masakan

Sup bunjut merupakan sal4h satu bahan mas4kan yang paling penting kalau nak buat sup daging atau tulang. Nak buat kuah soto pun kena ada bahan ni jugak. Kalau tak, alamatnya tak berapa nak sedap lah masakan kita tu.

Pernah tak anda tengok babak drama Nur beberapa tahun lepas di mana kakak ipar Nur tuduh Nur nak guna-gunakan mereka sekeluarga sebab dia jumpa bungkus4n p3lik dalam m4sakan Nur? Rupa-rupanya tu sup bunjut sebenarnya! Kelakar betul scene tu kan.

Ingatkan benda tu jadi dalam drama je, rupanya kat re4liti pun ada. Menurut Suara.com, ada seorang wanita ni engg4n makan masakan rakannya ketika ke rumah sahabatnya itu sebab dia terjumpa bungkusan an3h.

@jannah_04_

Ini aku ambilnya diam2, semoga ngk fyp takut kawannku lihat 😬

♬ original sound – Linda Pašková

Video terb4bit telah dimu4t n4ik di TikTok oleh wanita yang dikenali sebagai jannah_04_ itu beberapa hari lalu.

Dalam video tersebut, dia menceritakan bahawa rakannya itu sedang memasak ketika dia sampai. Lepas tu, dia menjumpai bungkus4n aneh tersebut dalam masakan itu. Tapi, sekali tengok pun tahu tu sup bunjut.

Wanita ini juga mend4kwa dia yakin bahawa rakannya itu mahu s4ntau orang yang makan masakannya. Dia turut menyatakan yang dia tak makan langsung makanan tu sepanjang berada di rumah tersebut.

Boleh dilihat dalam video tu yang masakan tu mungkin sejenis sup, jadi tak pel1k kalau ada bungkus4n sebab sup bunjut memang wajib ada dalam masakan bersup macam ni.

Video tersebut telah mer4ih tontonan sebanyak 2.8 juta kali dan lebih empat ribu k0men daripada net1zen. Rata-rata net@zen menjelaskan kepada wanita itu yang bungkusan itu sebenarnya ialah sup bunjut dan bukanlah bungkusan benda tak el0k.

Sumber; lobak merah

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*