M1nta dib4yar dengan beras, pelajar darjah 5 g1gih amb1l up4h meng3cat meja

Waktu-waktu g3tir ini, semua r4kyat meng4lami kesuk4ran tersendiri. Jadi, sebagai masy4rakat yang pr1hatin, tak s4lah untuk kita saling b4ntu-memb4ntu kepada mereka yang mem3rlukan agar mereka kembali tersenyum.

Datang kerja meng3cat

Hal ini samalah seperti seorang pengguna TikTok dikenali sebagai @FaeezSalleh apabila berk0ngsi video seorang kanak-kanak yang berusia 11 tahun t3kun meng3cat meja selepas datang bertanyakan kerja yang boleh dil4kukan untuk mendapatkan 1mbuhan.

@mfs_bengkelbesi

♬ original sound – Tanah Melayu

Gembira dapat bawa balik beras

Namun begitu, apa yang meng3jutkan pengguna TikTok berkenaan adalah jawapan kanak-kanak tersebut ketika ditanya mahu dib4yar dengan du1t ataupun beras.

Menurut @FaeezSalleh, kanak-kanak tersebut mem1lih dib4yar dengan b3ras dan selepas diberikan ‘g4ji’, dia kelihatan gembira pulang berjalan kaki sambil membawa sek4mpit beras h4sil usahanya meng3cat.

@mfs_bengkelbesi

dya mai buat kerja dgn kita,bguih budak nie..kita tya nak duit ka nak beras,dya kata nak beras😊😊😊#MFsBengkelBesi

♬ bunyi asal – Abeyie_Official 🇲🇾 <

Ucap terima kasih kepada semua

Disebabkan video yang dik0ngsikan di aplikasi TikTok itu tul4r, kanak-kanak tersebut yang dikenali sebagai Muhammad Hanif bin Zakaria itu telah menguc4pkan ribuan terima kasih kerana memb4rikan b4ntuan dan juga s0kongan untuknya.

Dia juga berharap orang ramai dapat mendoakannya mencari rezeki yang halal buat memb4ntu keluarga pada masa akan datang.

@mfs_bengkelbesi

♬ original sound – Tanah Melayu

Semoga memb3sar menjadi anak yang berguna

Sehubvngan dengan perk0ngsian tersebut, rata-rata warg4net ber4sa begitu ters3ntuh dengan kegigihan pelajar darjah 5 itu mencari pend4patan tambahan untuk memb4ntu orang tua.

Mereka juga memuji tind4kannya yang bijak menc4ri pelu4ng untuk bekerja bagi memb4ntu keluarga dan mendoakan agar segala urusan Muhammad Hanif terus dipermudahkan, InsyaAllah.

Seb4k lihat ank k3cil m4mpu bantu keluarga

Lu4skan lah rezeki adik ni

Beras berguna utk keluarga

Semoga dilimp4hkan rezeki untuknya

Sumber: TikTok @FaeezSalleh

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*