“Ti4da Sesi Ambil Gmbar,” Tind4kan Angg0ta P0lis HuIur Bantuan R4ih Pujian

Keadaan sesetengah rakyat Malaysia yang dirundung k3susahan ketika ini telah membuatkan banyak pihak terp4nggil untuk memberi bantuan.

Dari insitusi kerajaan sehinggalah mereka yang bukan kerajaan (NGO) semuanya saling bersatu padu memberikan sumbangan bagi meringank4n beban penduduk di Malaysia tanpa mengir4 kaum, agama ataupun kepercayaan.

Oleh itu, menerusi perkongsian di laman Facebook rasmi bekas perdana menteri Malaysia, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak, satu video anggota p0lis memberi bantuan kepada mereka yang memerlukan telah mendapat perhatian ramai.

Menerusi video itu lagi, dapat dilihat bonet kereta peronda polis itu penuh dengan barang-barang makanan untuk diagih-agihk4n kepada mereka yang berada di kawasan itu.

Kapsyen yang disertakan dalam posting berkenaan juga turut memuji inisiatif yang dibuat P0lis Diraja Malaysia (PDRM) dalam memberi bantuan kepada orang awam selaras dengan prinsip yang mereka tegakkan, “p0lis dan masyarkat berp1sah tiada.”

Sehubungan dengan perkongsian tersebut, rata-rata warganet telah meninggalkan komen positif keatas usaha yang dilakukan pihak berku4sa terbabit dalam membantu orang awam yang sedang kesus4han.

Mereka juga berharap agar tindakan sebegitu memberi contoh kepada orang lain untuk sama-sama menghulurkan sumbangan kepada keluarga atau individu yang sedang susah ketika tempoh Perint4h Kawal4n Pergerak4n (PKP) ini.

Video disini:

https://fb.watch/v/3m6iZWOGA/

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Media Asia

Sumber: Facebook Najib Razak, https://www.klmetro.pw/