[VIDEO] Jen4zah bangkit setelah dengar lagu Tiktok, “Sebab tu la bila ziarah…”

Setiap orang pasti akan menghadapi pada hari kematian. Sama ada sempat menua atau tidak, kem4tian itu akan pasti akan tiba. Amalan menziarahi jen4zah dan keluarga si m4ti juga adalah satu tindakan yang mulia di sisi Islam.

Hal ini kerana ia mampu mengubati hati keluarga si m4ti yang sedang bers3dih. Walau bagaimanapun, masih terdapat beberapa adab yang perlu diikuti ketika mengunjungi jen4zah. Antaranya adalah dengan memberi ucapan takziah dan tidak bercakap tentang kebur0kan si m4ti.

Menerusi sebuah p0sting yang dimuat naik oleh satu akaun di Twitter iaitu @nqmnfkrii_, terdapat beberapa orang yang dilihat sedang menziarahi jen4zah. Melalui rakaman itu, mereka sedang mengelilingi jen4zah berkenaan untuk melihatnya buat kali yang terakhir..

Namun begitu, lain pula yang jadi apabila terdapat sebuah telefon bimbit yang berdering sambil mengeluarkan lagu Tiktok trend terkini sehingga menyebabkan jen4zah tersebut terjaga dari pembaringannya. Lebih melucukan apabila ia sempat menoleh ke arah seorang remaja.

Ternyata, situasi itu telah mencetvskan gelak tawa warga netizen yang rata-ratanya terhibur dengan gelagat mereka di samping terdapat segelintir warganet yang turut tidak ketinggalan meninggalkan k0men melucukan di ruangan akaun terbabit.

Video yang berdurasi selama 27 saat itu telah meraih perhatian ramai sehingga menerima sebanyak 51.2 ribu tontonan umum menerusi laman akaun Twitter berkenaan.

 

Sumber HCL

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*