K3maIangan Di Lebuhraya Elite: ‘Majlis Kenduri Itulah Pertemuan Terakhir Kami..’ Suami Cerita Detik Kejadian

Kegembiraan sembilan sekeluarga bertemu saudara mara dalam satu majlis kenduri di Melaka rupa-rupanya menjadi pert3muan terakhir apabila kesemua mereka mninggal dalam k3maIangan di Lebuhraya Elite arah Shah Alam berhampiran kawasan Rehat dan Rwat (R&R) USJ.

Trgedi tersebut terjadi ketika seorang ibu bersama lapan anaknya termasuk seorang b4yi lelaki menuju pulang ke rumah mereka di sekitar Padang Jawa selepas menghadiri majlis perkahwinan saudara di Melaka.

Ketika kejadian Kereta Proton Wira dipandu suami, Abdul Razak Majit mengalami masaIah bateri r0sak menyebabkan mereka tersadai di lorong kcemasan lokasi kejadian.

Disebabkan keadaan hujan, hanya suaminya yang keIuar daripada kereta untuk mem0hon bntuan.

“Beberapa kereta berhenti untuk menghuIurkan bntuan ‘jumper’ bateri dan ketika itulah sebuah Iori mermpuh kenderaan keluarga mereka, k0ngsi Abdul Razak Mahat.

Lebih memiIukan, Abdul Razak yang tercmpak ketika rmpuhan itu sekadar mampu melihat isteri dan anak-anaknya berada dalam kereta yang terseret bersama Iori treIer dipandu Mohd. Khairol Kamal Abdullah, 45.

Bagaimanapun Abdul Razak yang berada di luar kenderaan terseIamat dalam ins!den tersebut.

Jnazah sembilan sekeluarga yang terk0rban dalam k3maIangan di kawasan Rehat dan Rwat (R&R) USJ, Lebuhraya Utara-Selatan Hubungan Tengah (Elite) menghaIa ke Shah Alam, tengah malam semalam.

Adik kepada Allahyrhamah Norul Naziah Buyong, Nurul Atika, 33 tahun, berkata, urusan p3ngebumian semua jnzah dijngka dilakukan di Tanah Perkub0ran Islam Seksyen 21, di sini.

Lima daripada mereka termasuk Norul Naziah, 37 tahun, dijngka dik3bumikan dalam satu Iiang Iahad.

Sementara, empat lagi termasuk b4yi berumur 10 bulan akan dikebumikan secara beras1ngan apabila didapati positif C0VID-19 seIepas ujian saringan dilakukan pihak h0spital.

Jnazah akan disolatkan di sebuah surau di Sksyen 17 dan ahli keluarga akan menguruskannya secepat mungkin.

Sementara itu, jnzah seorang lagi mngs4 kemaIangan, Mohamad Rahimi Rolex, 27 tahun, dijngka dik3bumikan di tanah perkub0ran sama, malam tadi.

Difahamkan, hasil saringan ke atas jnazah Allahyrham mendapati negatif C0VID-19.

TerdahuIu, media meIaporkan Norul Naziah dan lapan anaknya iaitu Razarul Amin Abd Razak, 17 tahun, Razatul Aliah, 16 tahun, Puteri Hidayah Abd Razak, 12 tahun, Muhamad Aizat Syazwan, 10 tahun, Muhamad Rolkaizat Rezky, 9 tahun, Muhamad Hidayat Hakimie, 7 tahun, Puteri Nur Ain Syalwana, 3 tahun, dan Muhammad Raid Fathi yang berumur 10 bulan mninggaI dunia di tempat kjadian.

Kejadian tersebut berlaku ketika keluarga itu bersama suami dan bapa, Abdul Razak Majit, 50 tahun, dalam perjalanan puIang ke rumah di Padang Jawa, Klang selepas menghadiri majlis kenduri kahwin saudara di Melaka.

Bagaimanapun, anak lelaki mngsa yang berumur 14 tahun terseIamat kerana tidak ikut bersama keluarga berkenaan.

Salam takziah, sama-sama kita sedekahkan Alfatihah. – Sumber dipetik dari DBongkar, HM, Utusan, Awani

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*