Nelayan Ini Nampak Seperti Bot K4ram, Disaat Mereka Nak Sampai Apa Yg Mereka Nampak Memang Tak Masuk Akal

Maluku- B4ngkai makhlvk m!steri terd4mpar di pantai mengej0tkan penduduk di kawasan terpenc!l di Pulau Ser4m, Indonesia.

 

Makhluk sepanjang 15 meter panjang itu ditemui penduduk setempat, Asrul Tuanakota di utara Pulau Ser4m di Wilayah Maluku, Indonesia menvrut Jakarta Globe.

 

Menvrut Asrul, pada mulanya dia mengg4nggap ia sebagai sebuah b0t k4ram semasa ditemvi pada malam Selasa. Makhlvk m!steri itu dipercayai tiada ny4wa tiga hari sebelum dih4nyutkan ke pulau terpenc!l itu.

 

Penduduk berusia 37 tahun itu berkata, sejak penemvan itu, penduduk mula membanj!ri Pantai Hulung untuk melihat b4ngkai yang mulai busvk dan telah bervbah warna itu.

Penduduk mula membuat anda!an dan spekul4si sendiri kon0nnya ia adalah b4ngkai s0tong gerg4si atau ikan pavs sambil mengges4 pihak berkvasa menylasat dan mengal!hkan segera bngkai makhlvk mlsteri terbabit.

 

Sebelum ini, seek0r makhluk m!steri turvt ditemui di Pantai Filipina. Ia juga mengej0tkan penduduk tempatan itu yang membuat spekvlasi bahawa makhluk dua t0n itu sejenis dug0ng sebelum dis4hkan sebagai ikan pavs.

Video:

Saintis Ada Jawapan

Kemunc0lan mengej0t sekvjur b4ngkai makhluk raks4sa yang terd4mpar di sebuah pantai di Indonesia mengej0tkan penduduk Pulau Ser4m.

Sejak beberapa keping gambar raks4sa itu mula tular di med!a sos!al, masyarakat mula mel0ntar pers0alan seperti, apa itu?

Bagaimana ia sampai ke pulau di Indonesia?. Dan adakah kehad!rannya ada ka!tan dengan perub4han ikl!m dan tab!at migr4si ikan pavs?.

Asrul Tuanakota, seorang nel4yan berusia 37 tahun, pada mulanya meny4ngka dia telah menjvmpai sebuah b0t terk4ndas di air c3tek, menur0t Jakarta Globe.

Dia kemudian menges4hkan ia mervpakan b4ngkai repvt yang berukvran 50 kaki panjang yang berkel!hatan seperti seek0r raks4sa sot0ng.

Ketua Sainstis di Ocean Conservancy, George Leonard berkata dia ada jawapannya.

Makhluk berkenaan besar kemungkinan adalah b4ngkai ikan pavs baleen. Keny4taan itu dibuat berdasarkan bahagian tul4ng yang men0njol yang digvnakan untuk menapls makanan oleh haiwan itu.

Ser4m, pulau terbes4r dalam kepulauan Maluku terletak berhampiran dengan laluan migrasi bagi ikan pavs baleen, jadi ia bukan satu perkara yang mengej0tkan untuk melihat b4ngkai ikan pavs di situ, lap0r portal Huffington Post.

Bentvknya yang pellk dikatakan terhasll dari kes4n bengk4k selepas kematlannya.

Kredit : Astro

Via haliabara

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*