[VIDEO] Adik Akid Ditlndas kerana mlskin, netlzen luah kec3wa-“Mana perginya orang atasan?”

Sudah menjadi lumrah jurang perbezaan antara golongan kaya dan mlskin yang dihadapi hampir ke semua negara, sama ada negara mvndur, membangun atau maju.

Namun, ia bukanlah tiket untuk mempersend4kan taraf hidup seseorang seperti yang diaIami oleh seorang budak lelaki dan keluarganya.

Rumah Akid memang r0b0h….

Semalam, kec0h di media soslaI menerusi perkongsian video yang dimuat naik oleh MyFundAction yang melihatkan keadaan daif oleh keluarga adik Akid di negeri Kelantan.

Dalam video tersebut, difahamkan bahagian dalam rumah adik Akid telah r0b0h disebabkan keadaan kayu yang digunakan semakin rapuh sejak Oktober tahun lepas.

Dorang cakap kami jenis meminta dan ambil duit orang….

Lebih meny4yat hati apabila budak lelaki tersebut mengatakan ramai lndividu menudvh keluarganya sejenis yang kuat meminta dan mengambil duit penduduk kampung..

Walhal, dia sendiri perlu keluar mengambil upah seperti mencuci tandas untuk membeli barangan keperluan dapur seperti bawang dan tepung untuk dibuat alas perut seisi keluarga.

Barangan yang dibelinya itu adalah hasil daripada upah sebanyak RM 6 yang diterima, dan itu pun ramai masih menudvhnya mengambil duit orang.

Mana perginya kr0ni2 Mercedes?

Perkongsian video tersebut telah dimuat naik semula oleh seorang pengguna di laman Twitter dengan meluahkan kec3wa, selain mempertlkaikan peranan orang atasan dalam membel4 nasib masyarakat di negeri sendiri.

Menjengah ke ruangan k0men, rata-rata warganet turut meluahkan perasaan yang sama atas sikap tidak bertanggungjawab itu kerana mengabaikan nasib rakyat.

Dia cumalah seorang kanak-kanak …

Melihat akan nasib yang menlmpa kanak-kanak lelaki tersebut, rata-rata netlzen meluahkan perasaan kec3wa kerana dia masih muda dan perlu mendapatkan perlindungan dan pendidikan yang sempurna demi masa depan.

Semoga nasib golongan yang ditind4s seperti adik Akid ini mendapat layanan yang sewajarnya seperti orang lain.

Sumber: TikTok @myfundaction , Twitter @naimazharrrr

Via omm

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*