Pemuda kes4l dengan sikap keluarganya Langsung tak pern4h tanya khabar, ‘call’ tanya pasal duit je, Merantau Jauh Cari Rezeki

Sudah menjadi lumrah seorang anak untuk merantau jauh ke negeri lain dengan niat mencari duit buat ahli keluarga di kampung.

Bukan itu sahaja seberat mana pun kerja tersebut, mereka sanggup berkorban berhijrah berjauhan dari kampung halaman agar ibu bapa dan adik-beradik boleh hidup senang.

Bagaimanapun, kisah seorang pemuda ini sedikit berbeza dengan apa yang dilalui oleh kebanyakan anak-anak perantauan di luar sana.

Menerusi video yang dikongsi di aplikasi TikTok, pemuda itu meluahkan bahawa keluarganya seakan tidak menghargai segala pen4t lelah dan pengorbanan yang dilakukannya untuk mereka.

Langsung tak pernah tanya khabar, ‘call’ tanya pasal duit je

Pengalaman dialami oleh ternyata sangat berbeza berbanding orang lain kerana sewaktu bercakap melalui telefon kerana langsung tiada gurauan atau pertanyaan khabar, malah dia sendiri mengakui tidak pernah langsung merasai ‘momen’ itu bersama keluarga.

Lebih menyedihkan apabila mereka hanya menghubungi pemuda tersebut jika ingin meminta duit daripadanya. Selain daripada duit, mereka seakan tidak mempedulikan sama ada pemuda itu sihat atau tidak ketika bekerja di tempat orang.

Menerusi video pendek itu, pemuda berkenaan dilihat menges4t air mata dan menyatakan rasa kesal dengan sikap keluarganya sendiri. Dia turut terkilan apabila hanya dianggap sebagai ‘keluarga’ kerana duit.

Bertabahlah, semoga diberi rahmat atas pengorbanan

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata netlzen berslmpati terhadap nasib pemuda itu dan tidak putus memberikan kata-kata semangat terhadapnya.

Malah, ada juga yang mendedahkan pernah mengal4mi pengalaman serupa.

 

 

Anggap saja sedang mengusahakan ‘ladang pahala’

 

Walau kita susah-pyah di perantauan, keluarga tak tahu

Kalau ada duit baru dipandang tinggi

Biarpun pahlt untuk ditel4n, begitulah realiti kehidupan… Bertabahlah wahai anak-anak perantau. Saklt sekejap di dunia namun, usahamu pasti berbuah pahala di akhlrat kelak.

Sumber : caramohon

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*