Ini Re4ksi YM Che Puan Khaleeda Isu Adlk Bella. Kata kata Beliau Pasti Buat kan Pguam, Siti Bainun Terdiam

Kuala Lumpur – Perbicaraan k3s membabitkan pengasas Rumah Bonda, Siti Bainun Ahd Razali yang dit.uduh meng.abai dan menga.nlaya remaja perempuan sindr0m d.own dikenali sebagai Bella menarik perhatian ramai.

Saban hari warganet mengikuti dan membincangkan secara terperinci tentang perkembangan k3s berkenaan daripada pelbagai sudut berdasarkan laporan media.

Tidak terkecuali menceritakan tentang p.rosiding yang berlangsung di Mhkmah Sksyen Kuala Lumpur itu ialah salah seorang peguam pasukan pemb3laan Siti Bainun iaitu Nurul Hafidzah Hassan.

Menerusi Twitter, Nurul Hafidzah berkongsi transkrip c.ross exa.mination atau soal balas pihak peguam Siti Bainun.

Namun netlzen memandang daripada sudut berbeza apabila foto barisan peguam bergambar dengan Siti Bainun yang dikongsikan Nurul Hafidzah bagi mengiringi rantaian ciapannya lebih menarik minat mereka.

Secara khususnya ia terarah kepada keceriaan peguam dengan ada antara mereka yang menunjukkan simbol tangan mini love dan peace.

Rata-rata netlzen tidak berpuas hati dengan foto berkenaan dan mula mempertlkaikan tahap profesi.onalisme barisan peguam.

“Saya faham tugas peguam. Wakili client, abaikan pendirian peribadi. Tapi kalau sampai pose bergambar dengan al.leged a.buser siap simbol mini love and peace, tak tau nak cakap apa.

“Seorang remaja did3ra dan anda dengan bangganya menyiarkan gambar dengan pen.d3ra?. Saya tahu anda menjalankan tugas tetapi untuk menyiarkan gambar ini bersama-sama dengan t.hread adalah sangat tidak perlu.

Menjljikkan!” tulis netlzen. Justeru Nurul Hafidzah ketika dihubungi menjelaskan tentang hal berkenaan agar masyarakat tidak terkelirv dengan lsu yang menjadi pertlkaian di media soslal.

“Tak menjadi kes4lahan apabila peguam mengambil gambar dengan anak guam. Tak ada masalah, malah kita tak terikat dengan etika yang mengatakan tidak boleh bergambar dengan OKT orang kena tvduh.

“Ia adalah perkara yang tidak sepatutnya dijadikan lsu,” katanya.

Sementara itu mengulas tentang cr.oss exa.mination yang dikongsikannya di Twitter, Nurul Hafidzah berkata perkara itu dibuat memandangkan k3s Siti Bainun dibicarakan di mhkamah terbuka.

“Cr.oss exam.ination ni dibuat di m.ahkamah terbuka yang mana orang ramai boleh lihat. Tapi apa yang terjadi adalah, ia did.edahkan separuh-separuh supaya nampak jhat sangat Siti Bainun ni.

“Sedangkan soalan-soalan balas yang ditanyakan tidak pula ditulis. Jadi saya ambil tanggungjawab ini dan semestinya saya sudah bertanyakan kebenaran mhkamah dari pasukan saya untuk berkongsi.

“Media boleh cakap apa yang berlaku semasa c.ross exam.ination tu tapi orang ramai kena tahu ada banyak lagi soalan balas yang ada dan jawapan jawapan seterusnya,” jelasnya.

Dalam pada itu menjawab tvduhan yang mengatakan dia dibayar dengan sejumlah wang sehingga sanggup memb3la Siti Bainun, tegas Nurul Hafidzah dia tidak menerima sebarang bayaran.

“Saya bersetuju untuk membantu k.es ini selepas meneliti dokumen yang ada. Malah kami barisan peguam yang membantu ini tidak menerima sebarang bayaran,” katanya lagi.

Ini Re4ksi Dari YM Che Puan Khaleeda

Kredit : Mstar/IG

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*