Tlada lap0ran perubatan Buktl Bella makan 1,280 c!li padi

Keterangan Yasmin Nahar Mahmood, 19, kononnya remaja slndrom down, BeIIa telah diberi makan 1,280 biji padi cili didkwa sebagai pemboh0ngan terbesar saksl kelima k3s melibatkan pengasas Rumah Bonda, Slti Balnun Ahd Razali.

Peguambela Siti Balnun, Nur Aminahtul Mardiah Md Nor berkata, tldak ada lap0ran perubatan daripada d0ktor menunjukkan remaja kelainan upaya (0KU) itu telah diberi makan cili dan mengalami keced3raan dalaman aklbat memakan cili yang banyak.

Peguam: Yasmin saya cadangkan, tahu tk kalau makan cili hari-hari boleh sebabkan tisu inflation. Tahu tak? Dan boleh menyebabkan perut r0sak. Juga boleh buat heartBurn?

Saksi: Tidak tahu.

Peguam: Tak ada satu d0ktor pun yang telah memberikan keterangan atau lap0ran perubatan yang diserahkan kepada pihak pembelaan BeIIa ada ker0sakan perut atau heartBurn? Setuju tak?

Sksi: Tak tahu

Peguam: Sebab perkara ini tak pernah terjadi Yasmin.

Saksl bagaimanapun memberitahu mhkamah bahawa dia tidak menlpu ketika memberi keterangan berkaitan perkara tersebut.

Media sebelum ini melaporkan, Yasmin telah memberitahu kepada mhkmah bahawa Bella telah dipaksa makan 20 biji cili padi beberapa kali seminggu selama berminggu-minggu oleh Slti Balnun.

Dalam perbicaraan di hadapan Hakim Mahkamah Sesyen Izralizam Sanusi hari ini, Nur Aminahtul Mardiah turut mendkwa Yasmin menlpu apabila mendkwa BeIIa telah disiram dengan air panas yang diambil dari mesin Cuckoo.

Menurut Nur Aminahtul Mardiah, mesin air itu telah rosak sejak 11 Mac 2021 iaitu bulan yang disebut oleh Yasmin sebagai permulaan Bella did3ra oleh Siti Bainun. Mesin tersebut telah dibaiki pada 22 Jun 2021.

Peguam: Yasmin boleh ingat segala detail yang berlaku di kondo tersebut tapi Yasmin tak ingat ke Cuckoo itu rosak.

Yasmin: Cuckoo itu rosak.

Peguam: Ingat atau tidak.

Yasmin: Tak.

Peguam: Dan Cuckoo ini telah r0sak sejak Mac 2021. Tahu ke tak tahu?

Yasmin: Tak.

Dalam perbicaraan tersebut yang berhenti rehat pada jam 1.00 tengah hari , Nur Aminahtul Mardiah mencadangan Yasmin telah melakukan 30 penlpuan kepada mhkmah.

Bagaimanapun Yasmin menaflkan semua dkwaan bahawa dia telah memberi keterangan p4lsu.

Perbicaraan bersambung pada jam 2.30 petang nanti.

Siti Bainun, 30, mengaku tldak bersalah atas dua pertvduhan iaitu mengabai dan menganlaya remaja perempuan itu sehingga menyebabkan mngsa mengal4mi kecd3raan fizikal serta em0si.

Dia didkwa melakukan perbuatan di sebuah kondominium di Wangsa Maju, di sini antara Februari dan Jun 2021.

Sumber : MalaysiaGazette

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*