Allahuakbar, Ibu Achey Dikhabarkan Telah Hembvskan Nafas Terakhlr Sebentar Tadi. Ini Punca Pemerglannya

Pelawak terkenal tanahair, Achey dari kumpulan Bocey memaklumkan ibunya telah kembali kerahmatullah sebentar tadi.

Berita pemerglan ibunya telah dimuat naik di dalam akaun FBnya sebentar tadi ketika masih di atas motor dalam perjalan pulang daripada kerja.

Achey sebelum ini telah memaklumkan keadaan kesihatan ibunya yang tidak begitu baik dan dimasukkan ke dalam w4d baru-baru ini.

Semoga dengan kemuliaan Ramadan ini, roh ibunya dicucvri rahmat dan ditempatkan dikalangan r0h mereka yang beriman.

Terdahulu, Pelawak dan penyanyi, Achey bergegas pulang ke kampung sebaik sahaja menerima perkhabaran mengenai kesihatan ibunya, Ngaisah Hassan, 74 yang tiba-tiba mer0sot.

Achey berkata, dia terpksa menangguhkan beberapa tugasan di Kuala Lumpur dan bergegas pulang ke Segamat, Johor demi ibu tercinta.

“Doakan kesihatan mak saya ya, saya terpksa menangguhkan semua kerja di sini (Kuala Lumpur) dan pulang ke kampung segera,” katanya.

Sementara itu di ruangan komen di Instagram pelawak tersebut, rata-rata pengikut mendoakan agar urusan Achey dipermudahkan.

“Ya Allah berilah kesembvhan buat mak. Achey, jangan ptus berdoa ya,” tulis Ozlyn.

“Allahuakbar, baru tadi sembang-sembang pasal mak. Semoga baik-baik hendaknya sahabat. Baik-baik Nasir, aku doakan mak segera sembuh,” titip Fad.

Selain Ozlyn dan Fad rakan artis lain yang turut menlnggalkan pesanan buat Achey ialah Tomok, Lan Solo, Datuk Seri Aliff Syukri, Sherry Ibrahim dan ramai lagi. Pada Jun tahun lalu, ibu Achey pernah dimasukkan ke h0spital kerana berdepan dengan penyaklt jarang dijumpai, iaitu ketmbuhan yang menyebabkan saluran pankr3asnya membesar.

Penyaklt tersebut turut menyebabkan berat badan ibu Achey susvt lebih 20 kilogram.

Achey Sanggup tangguh semua kerja..

Demi ibu tercinta, pelawak, Achey menangguhkan semua urusan untuk berada di ibu tersayang, Ngaisah Hassan yang kini ditempatkan H0spital Besar Segamat, Johor.

Kata Achey atau nama sebenarnya, Mohd. Nasir Hamzah, sekarang dia hanya mahu menumpukan sepenuh perhatian terhadap kesihatan ibunya yang tidak menentu.

“Maaf rakan-rakan media tak dapat nak menjawab semua pertanyaan. Saya masih fokus kepada kondisi emak yang sentiasa berubah-ubah.

“Jika ada ruang masa untuk tuan puan semua, dapatlah mendoakan kekuatan mak saya,” katanya menerusi Instagram.

Sementara itu, isterinya, Nur Hassanah Yahya atau Anne memaklumkan, ibu mentuanya yang sudah mencecah 74 tahun itu berada dalam keadaan kritlkal namun tidak menjelaskan lebih lanjut mengenai penyakltnya.

Semalam, Achey  memuat naik satu video yang menunjukkan dirinya dalam perjalanan pulang ke kampung di Johor. Dia bergegas balik kampung sebaik menerima perkhabaran mengenai ibunya yang sebelum ini kerap keluar masuk h0spital.

“Kami tangguhkan dahulu kerja-kerja yang ada. Kesihatan mak mer0sot. Doakan mak saya semoga baik-baik. Mak kuat. Insya-Allah,” tulisnya dengan ringkas.

Pada Jun tahun lalu, Ngaisah pernah dimasukkan ke w4d berpvnca daripada masalah di saluran pnkreas yang juga dikatakan penyaklt jarang dijumpai hingga menyebabkan berat badannya svsut lebih 20 kilogram

Sumber: suaramerdeka

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jgn Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

Pihak kami tldak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*