Akhirnya Ditangk4p Dan Ini Sebab Kenapa Dia Tak Beri Laluan Pada Ambvlans

Tindakan seorang pemandu kenderaan utiliti sukan (SUV) Honda CR-V mengh4lang laluan sebuah ambvlans walaupun siren telah lama dibunyikan mendapat kritlkan banyak pihak.

Turut sama berkongsi sikap pentingkan diri pemandu berkenaan adalah Ketua Pengarah Kesihatan, Tan Sri Dr. Noor Hisham Abdullah menerusi perkongsian di Facebook beliau.

“Astaghfirullah masih ada pemandu yang pentingkan diri sendiri sampai sengaja tidak memberikan laluan kepada pihak ambvlan walaupun siren ambvlan sudah lama dibunyikan di belakang kereta ini,” katanya.

Terdahulu, video berdurasi 39 saat yang dikongsi di Facebook itu memperlihatkan pemandu Honda CR-V yang tidak mengubah laluannya di lorong kanan biarpun siren ambvlans telah lama dibunyikan.

Sikap pemandu berkenaan yang tidak memberi laluan kepada ambblans itu membuatkan ramai naik angin.

Pemandu Honda CRV hal4ng laluan ambvlans dithan

Pemandu sebuah kenderaan utiliti sukan (SUV) jenis Honda CRV yang disy4ki mengh4lang laluan ambvlans di Kilometer 292 Lebuh Raya Utara-Selatan arah utara di sini dit4han hari ini.

Polis sebelumnya memanggil pemandu dan pemilik SUV itu hadir ke Ibu Pejabat P0lis Daerah (IPD) Kampar untuk si4satan lanjut.

Ketua P0lis Daerah Kampar, Superintenden Mohamad Nazri Daud berkata, kend3raan terlibat berjaya dikesan Bahagian Slasatan dan Penguatkuasaan Trafik (BSPT) Kampar.

Katanya, hasil slasatan mendapati pemandu kend3raan berusia 62 tahun itu mengal4mi mas4lah pendengaran ‘Tinnitus-Acoustic Neuroma’ sejak tiga tahun lalu.

“Lelaki itu juga masih menerima rawatan lanjut daripada pkar berkaitan penyaklt berkenaan di Pusat Perubatan Universiti Malaya.

“Siasatan lanjut kes berkenaan sedang dijalankan dan tindakan sewajarnya akan diambil ke atas pemandu kenderaan berkenaan,” katanya dalam satu kenyataan

Sebelum ini, video berdurasi 37 saat itu tular selepas dimuat naik pengguna media sosi4l di laman Facebook semalam memaparkan SUV itu enggan memberi laluan kepada ambvlans hingga mem4ksa pemandu ambvlans ‘beralah’ dan beralih ke lorong kiri.

Sumber – KOSMO! ONLINE

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*