“Kalau Saklt Jumpa Doktor, Jangan Tanam G4nj4” – Kata-Kata Datuk Ayob Khan Seakan P3rli Seseorang

SEJAK sekian lama, usaha memerangi pengalahgunaan dan pengedaran d4dah di negara ini sentiasa mendapat perhatian pihak kerajaan

terutamanya P0lis Diraja Malaysia (PDRM) kerana ia mengg.ugat keselamatan negara, selain meruglkan sumber tenaga muda yang menjadi pen4gih.

Namun, sehingga kini negara masih bergelvt dengan masalah tersebut terutamanya dengan pengenalan dadah sintetik yang mendapat permintaan tinggi di pasaran.

Untuk itu, kolum Wawancara minggu ini membawakan Pengarah JSJN Bukit Aman, Datuk Ayob Khan Mydin Pitchay yang membicarakan cabaran dan hala tuju dalam menangani masa.lah..

Siapa pun terlibat, p0lis tngkap – Ayob Khan

Ahli p0litik, selebriti, pensyarah atau guru tidak terkecuali dalam penyalahgunaan d4dah, justeru orang ramai tidak perlu terlalu obses dengan laporan penngkapan seorang bekas penyanyi kumpulan nasyid kerana menanam gnja di rumahnya.

Ini kerana, penglibatan selebriti dalam penyalahgunaan d4dah bukan perkara baharu, malah sesiapa sahaja boleh ditngkap dan dikenakan tindakan sekiranya terlibat dalam jnyah terbabit.

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Nark0tik (JSJN), Datuk Ayob Khan Mydin Pitchay berkata, tngkapan dan si4satan p0lis terhadap mereka yang terlibat dalam penyal4hgunaan d4dah tanpa mengira tanpa mengira latar belakangnya.

“Saya tidak mahu mengulas tentang svspek, tetapi yang pasti saya tegaskan PDRM dan JSJN khususnya kita tidak akan bertolak ansur, mana-mana individu yang terlibat dalam aktiviti d4dah, pasti kita akan tngkap.

“Da.dah ini, penglibatan dalam kalangan artis bukan perkara baharu, cuma jangan terlalu fokus pada artis sahaja, semua orang terlibat. Tengok background yang kita pernah tan.gkap, ada penjawat awam, cikgu, pensyarah, artis dan ahli p0litik,” katanya dalam sidang akhbar di Ibu pejabat P0lis K0ntinjen (IPK) Selangor, hari ini.

Beliau menambah, p0lis  menyedari berlaku peningkatan terhadap rampasan dad4h jenis ganj4 sejak kebelakangan ini yang mana kebanyakannya diselvdup masuk dari negara luar.

dalam minit pertama video ini Datuk Ayob Khan ada bercakap tentang “Kalau Saklt Jumpa Dktor, Jgn Tanam G4nja”

kalau ada mana-mana individu mungkin ada masalah kemvrungan ke, keresahan dia kena jumpa dktor, bukan tanam gnja di rumah sendiri..

Lihat Video:

Sedikit info tambahan:

Datuk Ayob Khan Mydin Pitchay dilantik sebagai Pengarah Jabatan Si4satan Jnyah Nark0tik (JSJN) Bukit Aman yang baharu.

Menurut kenyataan  Ibu Pejabat P0lis Diraja Malaysia (PDRM) Bukit Aman dalam satu kenyataan  memaklumkan, Ayob Khan menggantikan Datuk Razarudin Husain yang dilantik sebagai Timbalan Ketua P0lis Negara menggantikan Datuk Seri Mazlan Lazim

Menurut kenyataan itu lagi, Ketua P0lis Kedah, Asisten Komisioner Datuk Kamarul Zaman Mamat akan menggantikan Ayob Khan sebagai Ketua P0lis Johor yang baharu.

Ayob Khan, 55, menjadi Ketua p0lis Johor pada 6 Mac 2020 dan sebelum itu merupakan Ketua Penolong Pengarah Bahagian Antl Pengg4nas, Cawangan Khas, Bukit Aman.

Sumber: Utusan dan Media Mulia TV

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jgn Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

Pihak kami tldak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*